בנלי 502C הוצג לפני כשנתיים על-ידי המותג האיטלקי הוותיק, השייך כיום ליצרנית אופנועים סינית ענקית בשם קיאנג'אנג (Qianjiang), מיוצר בסין ומשווק ברחבי העולם תחת המיתוג האיטלקי היסטורי, ולא במקרה כמובן. זהו אופנוע מתחילים בסיסי עם מנוע 500 סמ"ק דו-צילינדרי בעיצוב קרוזר קלאסי. ואם נראה לכם שבנלי קיבלו השראה מדוקאטי דיאבל הייחודי והמפורסם של האיטלקים מבולוניה, אתם כנראה לא טועים.

6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
כמה עולה? 50 אלף שקלים, מחיר נוח יחסית וכבונוס, אחריות מלאה של לא פחות מחמש שנים, פרק זמן יוצא דופן לטובה בשוק המוטורי. אבל רגע אחד. ראשית, האחריות ניתנת רק לרוכש המקורי ואינה עוברת לבעלים הבאים, עם כל ההשפעה שסייג זה יכול לייצר על מחירו כמשומש. ועוד עניין, היא חלה רק על המנוע. אה, ועוד פרט נוסף: היא מוגבלת ל-50 אלף ק"מ. על שאר המכלולים, כמו תיבת הילוכים, שלדה ומערכת חשמל, מוענקת אחריות סטנדרטית של שנתיים.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
בישראל הוא מתמודד כרגע בעיקר מול הונדה Rebel CMX 500, הזול ממנו בכ-3,000 שקלים בגרסת הבסיס, או זהה לו בגרסה המאובזרת יותר של היפני. מעל שני אלה נמצאים גם קרוזרים עם מנועי 650 סמ"ק, כמו קאוואסאקי וולקן 650 ויוסאנג אקילה custom 650 pro.
שורה תחתונה: בנלי 502C הוא קרוזר בסיסי שמתאים לבעלי רישיון מוגבל (A1) במחיר לכאורה נוח. אבל שימו לב, הוא יקר - למרות מוצאו הסיני - ממתחרה הישיר מתוצרת הונדה. נקודה תמוהה בלשון המעטה. אם נתעלם מכך, מדובר באופנוע מעוצב היטב עם יכולת דינמית גבוהה ושפע של סטייל - החל בחלק קדמי עתידני למראה, סעפת פליטה מרשימה, זרוע אחורית עם לוחית רישוי וקאליפרים מרשימים - עבור רוכבים שמוכנים להתפשר על נוחות ושימושיות תמורת עיצוב מסובב ראשים.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: מנוע דו צילינדרי (טווין-מקביל) בנפח 500 סמ"ק מייצר 47 כ"ס המאפשרים לו להשאר מתחת לרף מגבלת הרישיון. במפתיע, הוא מרגיש חזק מספיק מסל"ד נמוך ומשדר תחושה טובה בתאוצות מעמידה והאצות ביניים. סל"ד גבוה? פחות בשבילו. בשיוט במהירויות של עד 120-130 קמ"ש המנוע מרגיש נעים ומשדר שיש לו עוד, אם יהיה צורך. המצמד רך ונוח לשימוש אבל תפעול תיבת ההילוכים נוקשה. סרבול התפעול שלה מודגש על-ידי תנוחת רכיבה שממקמת רגליים הרחק לפנים, וכדי להחליף הילוך נדרשת תנועת קרסול מאומצת. לא אידיאלי.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות: בסיס הגלגלים ארוך יחסית כמקובל בקרוזרים, ומשתרע על-פני 160 ס"מ שאחראים בין היתר לתחושה יציבה ברכיבה מנהלתית. מתלים בעלי כיול רך יחסית תורמים לנוחות מרשימה ברכיבה בין עירונית שגרתית, וכל עוד המהירויות סבירות, הוא יתפקד היטב. כאשר הקצב עולה מסתמנים נדנודי גוף מודגשים לקראת מגבלות הכלי.
האופנוע מרגיש קל משקל ומגיב בזריזות יחסית לפקודות היגוי ושינויי כיוון, אך בכביש מפותל מתגלה תנוחת רכיבה שאינה מאפשרת מספיק חופש תפעול לכידון המרוחק מדי. מבנה שמציק עוד יותר בהתנהלות עירונית. יכולת הבלימה מצוינת אך מפתיע שהוא לא מצויד במערכת בטיחות כלשהי למעט ABS מחויבת.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
נוחות שימושיות: 502C עוצב כקרוזר הדורש רגליים מושטות לפנים - עם אפשרות הארכה נוספת למזוכיסטים או ארוכי גפיים - וזו אינה נוסחה טובה לנוחות רכיבה. כך שלא, זה אינו אופנוע למסעות ארוכים למרות שמושב הרוכב מותיר מקום לתנועה כלשהי. מושב המורכב לעומת זאת, ממש קטנטן ואפילו צנומים במיוחד ירגישו עליו רחבים מדי.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)


לוח המחוונים אינו מוצלח, בלשון המעטה. התצוגה בשעות היום קריאה בתנאים מסוימים, אך במקרים אחרים מסנוורת ממש כמו מראה. התצוגה בלילה טובה יותר, אבל המידע מוצג בגופנים קטנים מדי.

לאתר TheDoo