למרות היותו הצעיר במשפחת מותגי היוקרה, לג'נסיס יש כיום היצע דגמים שהופך אותו לאופוזיציה המרשימה ביותר - של לומר היחידה למעשה - מהמזרח לדומיננטיות של שלוש הגרמניות השולטות בשוק. גם עם דגמי בנזין, אבל בעיקר בהנעה חשמלית. ה-GV70e הוא כבר דגם חשמלי שלישי באולם התצוגה, ובכך משווה המותג את מספר הדגמים הנקיים מזיהום של אודי למשל, מי שנחשבת לחלוצת החשמל-יוקרה.
רק לא להתבלבל. בשונה מה-GV60 שמשתמש בפלטפורמה ייעודית מודרנית להנעה חשמלית, זו בה נעשה שימוש מוצלח גם ביונדאי וקיה, ה-GV70e הוא יותר מכל גרסה מוסבת לחשמל של ה-GV70 בנזין המוכר. סידור דומה לזה של מתחרים ותיקים כמו ב.מ.וו iX3 ומרצדס EQC שנועד לחסוך בעלויות פיתוח גבוהות ולשחרר לכביש במהירות יחסית דגם רווחי נוסף. וכמובן לאבד בכך הרבה מאוד מיתרונות פלטפורמה ייעודית המתבטאים בחירות עיצובית, ניצול חלל פנים, יתרונות דינמיים ועוד.
סיכום: ה-GV70e הוא רכב מרשים מבחינות רבות ואינו נופל ממתחריו בקטגוריה. לכך אחראית מערכת הנעה מתקדמת ויכולת טעינה מהירה במיוחד. וכל זאת מעל ליכולות הגבוהות ממילא של גרסת הבנזין, עם אותו עיצוב מרשים, סביבת נהג איכותית ורשימת אבזור עשירה. רק שזה חלקו הראשון של הסיכום, ויש עוד אחד.
מחיר גבוה בכ-100 אלף שקלים מגרסת הבנזין המשובחת והכמעט זהה, שנהנית גם מאיכויות נסיעה גבוהות יותר, חייב להיות מוצדק בדרך כלשהי. ומבחינה פיננסית גרידא הפער הזה לא מתקזז בשנים ספורות אלא יותר מכך. וגם, יש לזכור כי בגזרת החשמל - למי שלא זקוק לעוד קצת מקום - ה-GV60 עדיף עליו כמעט מכל בחינה. כולל טווח נסיעה אגב.
וזה מותיר את ה-GV70e, דגם מוצלח בפני עצמו, באזור שהולם בעיקר ללקוחות שמרניים שרוצים לעבור להנעה חשמלית אבל מעדיפים לעשות זאת ללא קפיצה גדולה מדי. עבור אלה, שגם מסוגלים לשלם את תוספת המחיר הגדולה, הוא עשוי להיות אפילו הבחירה המועדפת בשוק המקומי. אבל רק עבורם.
מה שונה: מערכת ההנעה דומה לזו של ה-GV60 בגרסת הביצועים, עם צמד מנועים חשמליים ותפוקה משולבת של 489 כ"ס (במצב בוסט). הביצועים יוצאי דופן, ועם 4.2 שניות ל-100 קמ"ש הוא לא רק מהיר משמעותית מגרסת הבנזין (ב-1.9 שניות), אלא גם מכל מתחריו הגרמניים.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית היא המוכרת של קונצרן יונדאי ולטעמנו היא מהטובות (אם לא הטובה ביותר) בתעשייה, עם אפשרות בחירת עוצמה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה (בין מצב המדמה הילוך סרק ללא כל אגירת אנרגיה, למצב המאפשר ויתור כמעט מוחלט על הבלמים) וגם מצב 'אוטומטי' נעזר רדאר, המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב הרכב.
מצברי 77.4 קוט"ש מעניקים טווח נסיעה תיאורטי של 455 ק"מ. צריכת חשמל במבחן עמדה על 20.4 קוט"ש ל-100 ק"מ, כך שטווח הנסיעה הריאלי עומד על כ-380 ק"מ, דומה למתחרים הישירים. מצברים במתח גבוה (800V) מאפשרים להשתמש בעמדות טעינה אולטרה מהירה (350DC) ומילוי מ-10% ל-80% ב-18 דקות בלבד. עמדות כאלו עדיין אין לאורך כבישי ישראל, אך יהיו בעתיד הלא רחוק. בעמדה מהירה רגילה (175DC) מדדנו לו 21 דקות מ-10% ל-80%, כ-10 דקות פחות משייקח למתחרים הגרמניים לבצע טעינה דומה.
על מנת לתמוך במשקל עצמי גבוה בכ-400 ק"ג מגרסת הבנזין, מערך המיתלים כולל בולמי זעזועים אדפטיביים עם קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, ו-או נתונים ממצלמה סורקת דרך. למרות זאת, איכות הנסיעה פחות מבריקה מזו של גרסת הבנזין. זה מתבטא ביכולת השיכוך של מפגעי סלילה עירוניים, אך גם ביכולת דינמית פחות מושחזת.
חבל רק שחלוקת הכוח בין שני המנועים החשמליים אינה מוקפדת, ובתאוצה חזקה ביציאה מהפניה ניכר אובדן אחיזה בגלגלים הקדמיים (תת-היגוי) מוגזם. ביקורת נוספת מופנית לרמת הרעש הגבוהה מהצפוי. כן, זה רכב חשמלי חרישי, אבל מערכת ההנעה נשמעת מדי במהירות נמוכה, ורעשי רוח ודרך חודרים במהירות גבוהה למרות השמשות הכפולות בהם הוא מצויד באופן תקני. מערכת הפחתת רעשים באמצעות יצירת הד חוזר מהרמקולים מוצעת רק בגרסאות הבכירות ועשויה להביא לשיפור מבחינה זו.
מה דומה: המראה זהה לגרסת הבנזין. וזה דבר טוב. עם חרטום שרירי וצללית אתלטית, בניכוי סבכה קדמית שונה עם פתח לשקע חשמל וללא צינורות מפלט מאחור. וכך גם סביבת הנהג. עם אותו לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) מצוין ומסך מגע ("14.5) שמופעל גם דרך חוגה שמוצבת בקרבה לא מוצלחת לחוגה זהה האחראית על בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה). מלבד זאת התפעול נוח יחסית הודות לשמירה על מתגים לתפריטים שונים וצג גדול וייעודי לבקרת אקלים בקונסולה המרכזית.
איכות החומרים גבוהה מאוד עם דיפוני עור בשני צבעים וגימורי אלומיניום. הנהג נהנה ממושב מצוין עם שדה ראייה טוב והגה שלוש צלעות קטן יחסית ומוצלח יותר מזה המוצב בגרסת הבנזין (שתי צלעות וגדול יותר). מרחב המחיה ליושבים מאחור טוב מאוד לשני נוסעים, עם יתרון בהשוואה ל-GV60 בעיקר בגישה אליו הודות למרכב הגבוה יותר. אבל המושב לנוסע שלישי צנוע יותר. תא המטען קטן בכ-40 ליטר (503 ליטר) מגרסת הבנזין וגם נטול גלגל חלופי, אבל נוסף תא מתחת למכסה הקדמי (22 ליטר) לטובת אחסון כבל טעינה.
רשימת האבזור עשירה בדומה לגרסת הבנזין וכוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
- מנוע: חשמלי
- קיבולת מצבר: 77.4 קוט"ש
- הספק / מומנט: 489 כ"ס / 71.4 קג"מ
- הנעה: כפולה
- אורך: 471.5 ס"מ
- רוחב: 191 ס"מ
- גובה: 163 ס"מ
- בסיס גלגלים: 287.5 ס"מ
- משקל עצמי: 2,385 ק"ג
- נפח תא מטען אחורי/קדמי: 22/503 ליטר
- 100-0 קמ"ש: 4.2 שניות
- מהירות מרבית: 235 קמ"ש
- כריות אוויר: 8
- דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
- מחיר: 469 אלף שקל