מסלול המירוץ בבאר שבע, שלוש קבוצות ממוסדות אקדמאיים בולטים ומספר מכוניות מירוץ בהן יתחרו בקרב על תואר המהירים ביותר. כתבנו אסף קמר ליווה אותם.
זיו ברוך, אוניברסיטת בן גוריון: "זו תחרות פורמולת סטודנטים ראשונה בהיסטוריה בישראל. החלטנו עליה אחרי שנתיים ללא תחרויות בינלאומיות בחו"ל בגלל הקורונה. וכעת נמצאות כאן כל הקבוצות הישראליות שיתחרו במקצים זהים לתחרויות בחו"ל".
את דניאל עזורי, מאוניברסיטת תל אביב, משכה ההנדסה שסביב הרכב. "ברגע שגיליתי שאפשר גם לעבוד בסדנא ולהתעסק עם הידיים, התאהבתי. אני אגב המרתך של הקבוצה. אתה שואל למה אין יותר מקום לרגליים? אנחנו עם הנהג הגבוה ביותר כאן, אבל תמיד יש גבוהים יותר שירגישו צפיפות".
מואנס עמרי מהטכניון מספר שהרכב המתחרה נבנה עוד ב-2019. "זה רכב שכבר התחרינו איתו בשלוש תחרויות בחו"ל, בגרמניה, צ'כיה ואוסטריה. זכינו שם במקום ראשון במקצים שונים. אגב, זה הרכב הקל בעולם מסוגו, 132 ק"ג בלבד.
יש עוינות בין הקבוצות, אתה מברך לשלום את הנהג של אוניברסיטת תל אביב למשל?
"ברור, כולנו פה חברים, אנחנו מכירים אחד את השני ורוצים לחזק את הקשרים בינינו. זו המטרה בסוף, לגבש את הקבוצות הישראליות ביחד.
מה אתה רוצה, להיות נהג או מהנדס?
"גם וגם, זה לא סותר אחד את השני".