בקצרה:
  • שלוש שנים של היעדרות הספיקו. הימן וסגל חוזרים למירוץ
  • על הפרק: מירוץ שטח באבו דאבי, פרומו מוכר לדקאר
  • בסך הכל יצאו מישראל ארבעה צוותים
נוסע מתמיד צוללת צהובה
בחזרה לקו הזינוק: רז הימן והלל סגל (צוות פוינטר), מהמתחרים הבולטים בשנים האחרונות בספורט המוטורי, חוזרים לקו הזינוק אחרי שלוש שנות היעדרות מהזירה הבינלאומית. בשבעה בנובמבר יזנקו השניים למירוץ השטח אבו דאבי דזרט צ'לנג', מירוץ שטח גדול ואחרון במהלך השנה לפני הדקאר, ולכן הוא קורץ לקבוצות מירוצים בכירות לרבות טויוטה, מיני X-רייד ופרו-דרייב.
מלבד התחרות הקשה מתמיד, רז והלל יאלצו להתמודד עם תנאי שטח קשים 2,000 ק"מ, מתוכם 1,400 ק"מ מדודים הכוללים בעיקר דיונות ענק, עד קו הסיום חמישה ימים לאחר מכן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: טל זוהר)
להסיר חלודה: לרז והלל רקורד יוצא דופן של הישגים, כולל פעמיים מקום ראשון בקטגוריה בראלי דרך המשי (2009-2010 ו-2016), אליפות מרוצי הבלקן (2013) ובעיקר מקום ראשון בקטגוריה בראלי דקאר (2012) ו-25 בכללי. ועדיין, האתגר הגדול ביותר במירוץ הקרוב יהיה הסרת החלודה לאחר שלוש שנות היעדרות מזירת המרוצים העולמית.
הימן אמר היום (א') ל-ynet כי "מבחינתי זה מרגיש כאילו אתמול התחרינו. כבר 17 שנים שאנחנו מתחרים ביחד ויש לנו 50 אלף ק"מ על רכב המירוץ. הכי טבעי לנו לעבוד כצוות. האתגר הגדול יהיה ללמוד את תנאי השטח הבלתי מוכרים, ולנסות להימנע עד כמה שניתן מטעויות ובעיקר שקיעות. מה שבעיקר מעניין אותי ברמה האישית זה לראות איפה אנחנו משתלבים מבחינת דירוג. אבל המטרה הגדולה היא כמובן לסיים".
3 צפייה בגלריה
רז הימן והלל סגל
רז הימן והלל סגל
(צילום: ICARUS Sports)
צד בצד: קבוצה ישראלית נוספת שתתחרה במירוץ היא "ויילדרייס" אותה ייסד מעוז וילד, בעבר מתחרה בליגת העבירות "קרוס קאנטרי", ובדקאר (2018 ו-2021) מכונאי במשאית של צוות CRV. הקבוצה מונה שני צוותים שינהגו בקאן-אם מאבריק X3 מוסב לתקנים הנדרשים למירוצים (FIM) בקטגוריית SSV (רכבי שטח SideBySide). בכלי הראשון ינהג רועי בר טוב ולצידו הנווט גיא ביטון, בצוות השני יהיו טל ודוד גלימידי (אב ובנו) שבעבר השתתפו במרוצי עבירות מקומיים. אחרון בחבורה הישראלית הוא דן קטנוב שיתמודד בקטגוריית האופנועים עם KTM.
3 צפייה בגלריה
קאן אם מאבריק X3
קאן אם מאבריק X3
(צילום: אורי ליבני)