פולקסווגן גולף דור־8: עדיין המלכה
כשבאירופה כבר נמכרת ה־ID.3 החשמלית, הדור השמיני והחדש של הגולף עשוי להיות גם האחרון, ולסיים את האבולוציה של המשפחתית הקומפקטית שהושקה ב־1974. אנחנו נקבל מנועי טורבו בנזין היברידי קל 1,000 סמ"ק (110 כ"ס) ו־1,500 סמ"ק (150 כ"ס), עם תא נוסעים ששודרג, עם מסך 8.25 או 10 אינץ' בדשבורד, תפעול קולי למערכות, ולמצער, גם דרך מסך המגע. מחיר: מ־135 אלף שקל למנוע הקטן, מ־147 אלף ש' לגדול ויש גם GTI חדשה, 2,000 סמ"ק, 245 כ"ס, 235 אלף שקל.
מתי בארץ: אפריל
פיאט e500: רטרו נקי
החשמלית הראשונה של פיאט שתשווק בארץ נראית כמו ה־500 המוכרת למרות שהיא מעט גדולה יותר, ומצוידת בשתי סוללות לבחירה, 24 קוט"ש עם 180 ק"מ טווח משולב, או 42 קוט"ש עם 320 ק"מ טווח משולב. בניגוד ל־500 הרגילה יש לה גם את כל מערכות הביטחות האקטיביות. המחיר צפוי להתחיל בכ־140 אלף שקל לדגם עם הסוללה הקטנה, זול בכ־80 אלף שקל מהגרסה המקבילה של רטרו אחרת, המיני של ב־מ־וו.
מתי בארץ: אפריל
מרצדס EQA: היוקרה מתחשמלת
אחרי ה־EQC בחצי מיליון שקל, יגיע לארץ קרוסאובר חשמלי נוסף שיהיה זול משמעותית, ויתחרה בב־מ־וו i3X ובאאודי Q4 איטרון שיגיעו לכאן עד סוף השנה. ה־EQA הוא גרסה חשמלית של ה־GLA החדש, כשכבר הדגם הבסיסי מגיע עם סוללת 70 קוט"ש והבטחה לטווח של 426 ק"מ. יהיו דגמים עם סוללות גדולות יותר וגרסאות AMG, אך הקרב של יבואנית מרצדס הוא להצליח להשיק את הגרסה הבסיסית במחיר שלא יהיה יקר בהרבה משל טסלה מודל Y שבדרך, קרוב ככל האפשר ל־300 אלף שקל.
מתי בארץ: אפריל
יונדאי טוסון: זמן העיצוב
עוד לפני ההשקה כבר שילמו יותר מ־1,500 ישראלים 2,000 שקל כדי להיות הראשונים בתור לג'יפון החדש, הוכחה למעמדו בשוק. הטוסון דור־4 מהווה שדרוג גדול לעומת קודמו, בעיקר בסביבת הנהג ובעיצוב החיצוני, ומיוצר בשתי גרסאות 5 מושבים, רגילה לאירופה וארוכה לארה"ב. לפה תגיע הראשונה. גם כאן יש מסך, 8 אינץ', ששולט על בקרת האקלים. אנחנו נקבל בהתחלה את גרסאות ה־2,000 סמ"ק בנזין ו־1,600 סמ"ק טורבו בנזין (180 כ"ס), ובהמשך גם היבירידיות, רגילה ואולי גם נטענת. המחיר צפוי להתייקר.
מתי בארץ: אפריל
יונדאי i20: תחרות לאיביזה וליאריס
אחרי המתחרות, גם יונדאי מעדכנת את הסופר מיני שלה, אבל בלי מהפכות. הדור החדש עדיין מבוסס על הדגם היוצא, כרגע בלי גרסאות היברידיות מלאות או חשמליות. העיצוב וסביבת הנהג מהוות עדכון לאלה של ה־i10, והמנועים כוללים שתי יחידות טורבו־בנזין 1,000 סמ"ק, עם 100 או 120 כ"ס, תיבה רובוטית כפולת מצמדים, ואופציה ליחידות היברידיות קלות. הממדים גדלו מעט, מערכות הבטחות האקטיבית שודרגו, אבל ה־i20 תמשיך לשחק בגזרת המחיר.
מתי בארץ: אפריל
קופרה פורמנטור: מותג נולד
לפני שלוש שנים הפכה סיאט את דגמי קופרה הספורטיביים למותג נפרד, וכעת מגיע לארץ דגם ראשון שיהיה בלעדי לקופרה ולא רק גרסת ביצועים לסיאט קיימת. הפורמנטור הוא קרוסאובר שרירי, שמבוססת על פלטפורמת הלאון החדשה, גבוה ממנה ב־5 ס"מ, אך נמוך ב־9 ס"מ מהקופרה אטקה. המנועים העיקריים לשוק הישראלי הם 1,500 סמ"ק טורבו בנזין היברידי קל (150 כ"ס) שמחירו מתחיל ב־175 אלף שקל ו־2,000 סמ"ק טורבו בנזין הנעה כפולה (310 כ"ס) שמחירו 260 אלף שקל, שניהם עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
מתי בארץ: מארס
מקסוס יוניק־5: מיני־ואן חשמלי ראשון
רכב הנוסעים החשמלי הראשון בארץ עם שבעה מקומות ישיבה מושק כעת. הוא מגיע מסין, מיוצר בידי מקסוס, ממותגי קבוצת SAIC, שמייצרת גם את MG. ליוניק־5 ממדים גדולים יחסית, 4.80 מטר אורך ובסיס גלגלים של 2.80 מטר ואת כל מערכות הבטיחות האקטיבית. גם הוא מוגבל למכירה של 400 יחידות בשנה בהיעדר תקינה אירופית מלאה. סוללת 52.5 קוט"ש מאפשרת טווח משולב קצר יחסית, 260 ק"מ, אך הוא ניתן לטעינה מהירה.
מתי בארץ: מארס
אייווייס U5: שימו לב לטווח
איווייס היא עוד תואמת טסלה סינית: סטארט־אפ לייצור רכב חשלי שהוקם ב־2017 וכבר מייצר קרוסאובר מוצלח עם טווח ארוך יחסית ומחיר תחרותי מאוד. עם חמישה מקומות, מרווח נדיב ואיבזור טוב, הרכב מצויד בסוללה גדולה יחסית של 63 קוט"ש, שמאפשרת טווח רשמי של 400 ק"מ, ו־300 ק"מ מעשיים בכביש מהיר. כמעט כמו טסלה מודל 3, אבל במחיר מצוין של 157.5־172 אלף שקל. היבואן בארץ הוא קבוצת בליליוס, שמתמחה ברכב כבד, אך שיווקה בעבר את מרצדס.
מתי בארץ: יוני
סרס E3: ג'יפון חשמלי מוזל
עוד רכב סיני חדש בדרך אלינו. מדובר בקרוסאובר חשמלי שתשיק בקרוב טלקאר, יבואנית קיה. הוא קצת יותר גדול מה־MG ZS, עם סוללה גדולה יותר ב־20% (54 קוט"ש) וטווח ארוך יותר בפער דומה (320 ק"מ רשמיים). תא הנוסעים נאה, ויש גם חבילות בטיחות אקטיבית מלאה. למרות כל אלו הוא מגיע ללא תקינה אירופית מלאה, מה שיגביל את המכירות שלו לעד 400 מכוניות בשנה. המחיר צפוי לעמוד על 130־135 אלף שקל. בהמשך צפוי להגיע גם דגם מתקדם ויקר יותר שישאף להתחרות בטסלה מודל Y ובסקודה אניאק החשמלי.
מתי בארץ: אפריל
סוזוקי ויטארה וקרוסאובר: היברידי קל
סוזוקי ממשיכה להתאים את הדגמים שלה לתקנות הזיהום החדשות של אירופה. היברידי מלא עדיין אין לחברה היפנית בהיצע, אבל הקרוסאובר והוויטארה יקבלו בקרוב מערכת היברידית קלה, עם סוללת ליתיום קטנה בטכנולוגיית 48 וולט. המערכת תאפשר כיבוי אוטומטי של מנוע הבנזין ונסיעה חשמלית בפקקים, במהירות של 16 קמ"ש ומטה, ובשיוט רגוע. צריכת הדלק הרשמית תשתפר מ־14.5 ק"מ לליטר, ל־17.1 קמ"ל. צפויה התייקרות קלה במחיר.
מתי בארץ: יוני