הנתונים הסופיים והמלאים של שוק הרכב הדו-גלגלי ב-2021 עדיין לא התפרסמו, אך היבואנית מטרו סיכמה אותה היום (שני) והציגה כבר את תכניותיה לשנה הקרובה. במידה רבה של שביעות רצון, שכן גם השנה שמרה על נתח שוק של 47%, או כ-9,700 קטנעים ואופנועים עם עליה שנתית במכירות של כ-8.5%. סאן יאנג מובילת השוק צמחה ב-300 קטנועים בלבד אך ימאהה זינקה ביותר מ-20%, שיעור דומה לירידה שרשמה קאוואסאקי. מותג האנדורו בטא צמח וחצה את קו ה-200 כלים.
1 צפייה בגלריה
 מטרו - 47% נתח שוק
 מטרו - 47% נתח שוק
מטרו - 47% נתח שוק
(ניר עמוס)
הבשורה האמיתית של מטרו בתחילת השנה מתבטאת ללא ספק בהצהרות החשמל. בשנתיים האחרונות משווקת החברה את דגמי האופנועים של זירו, בהצלחה מוגבלת למדי. אך השנה תושק חטיבת אלקטריק ביבאונית שתרכז את פעילות הדגמים החשמליים של על שניים וארבעה. בין היתר יחל שיווק קטנועי gogoro שבזיכיון להם מחזיקה מטרו ובמקביל ישווקו מכוניות חשמליות.

מה עוד ב-2022

כמובן שבמטרו מצפים להמשך המומנטום החיובי בשוק, ולחלק ממנו יהיו אחראים לא פחות מ-18 דגמים חדשים משלל המותגים שהיא משווקת. רק שבניגוד לעבר ובאופן מפתיע, מועד הגעתם ומחירם לא נחשפו. החשובים הם כמובן קטנועים. סאן יאנג ג'וירייד 300 החדש צפוי להגיע ביולי, עם רצפה שטוחה, חישוק "15 או "16 קדמי ומנוע מג'וימקס 300. מחיר בסביבות ה-25 אלף שקלים עשוי להיותר מעניין.
חשוב אפילו יותר הוא ימאהה TMax החדש שהוצג במילאנו וצפוי להגיע בעוד שבועות ספורים עם עיצוב עדכני ולוח מחוונים חדש. הטריסיטי צפוי לחזור אחרי היעדרות בגרסה מעודכנת עם מנועי 125 ו-155 סמ"ק. יצטרפו אליו MT10 החדש בגרסה רגילה או SP עם מכלולים משודרגים ו-XSR900 רטרו-מודרני.
החידוש העיקרי בקאוואסאקי יהיה ורסיס 650 המחודש עם עיצוב בהשראת ה-1000, תנוחת רכיבה משופרת ומערכת בקרת משיכה. תצטרף גם גרסת SE משודרגת מתלים של Z900 הפופולארי (גם מוגבל הספק). פאנטיק שזיכיון הייבוא שלה עבר לידי מטרו לפני מספר חודשים תצרף לקבאלרו המדליק גם את ה-XEF250 למתחילים את דרכם בעולם האנדורו.
בצד החשמלי, מעבר לקטנועי gogoro, תעבה מטרו את היצע הדגמים של זירו עם SR שינחת באפריל, גרסה מתונה ל-SR-F (74 במקום 110 כ"ס) שיהיה גרסת כניסה לעולם החשמלי של זירו עם טווח ממוצע של כ-160 ק"מ.