קבלו בחינם מתכון להצלחה מוטורית מסחרית. קחו קטנוע רגיל אך מצליח בנפח בינוני, הלבישו עליו מראה של קטנוע-על במראה הרפתקני ייחודי שהפך ללהיט מכירות, וקיבלתם דגם חדש עם פוטנציאל ענק. זה מה שקרה כשחיברו פורזה 350 מוצלח עם X-ADV 750 משובח. כי עוד לפני שבאמת בוחנים אותו לעומק, ברכיבה ראשונית ברחובות תל אביב, אפקט המראה האדוונצ'רי ברור. כולם מסובבים אחריו את הראש. מכירים מקדם מכירות יותר טוב?
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
קטנועים להשוות לו אין ממש. אבל הקרובים ביותר הם קטנועי 300-350 סמ"ק יקרים. כמובן, החל באח שחולק עמו מכלולים רבים, דרך הקטנוע הפופולרי ביותר בקטגוריה, ימאהה X-Max 300. ואם מתעקשים אפשר גם צמד טאיוואנים, קימקו דאונטאון 350 וסאניאנג קרוזים 300. ואפורפו, המחיר: 41 אלף שקלים על קטנוע בנפח בינוני, 3,000 שקלים יותר מפורזה 350 הלא ממש זול בעצמו.
שורה תחתונה: הונדה ראויה לקבל ציון לשבח על העיצוב של ה-X-ADV 750, וה-ADV 350 שנראה כהעתק מוקטן (במקצת) שלו אינו שונה. בסעיף הפוזה, ציון מעולה. איכות הייצור טובה, היכולת הדינמית גבוהה עם יציבות מרשימה ותחושה ספורטיבית, לצד מנוע נעים ושקט ותנוחת רכיבה נוחה גם מאחור. חבל רק שהמתלים מכוילים בנוקשות שהופכת את הרכיבה - בעיקר בעיר - לפחות נוחה. אבל 41 אלף שקלים? יקר לנו.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: מנוע חד-צילינדרי בנפח 330 סמ"ק מספק 28.8 כ"ס ב-7,500 סל"ד גבוהים למדי. הזינוק הראשונית נמרץ ומרשים למדי, אך מעל 70 קמ"ש העסק זז באופן מתון יותר, עם תחושת כוח שהולמת את נפח הביניים, די כוח לביצוע עקיפות גם במהירויות ביניים, לא הרבה מעבר. פעולת המנוע נעימה ומוחרשת היטב ופעולת הווריאטור טובה. מחשב הדרך עידכן על 26 ק"מ לליטר. לא מרשים במיוחד, סביר ביחס למשקל ולמנוע החדש.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות: בולמי הזעזועים של ADV 350 מכוילים לקשיחות מוגזמת, ואינם חסים על העכוז או שלומו של המורכב/ת. עד כדי כך שנראה כי המתלה לא מאפשר אפילו תחילת פעולת מהלך רכה, תחת עומס קל, כדי לספוג שיבושי אספלט שכיחים, אפילו הקלים ביותר שבהם. המשמעות מבחינת נוחות ברורה מאליה. הוא לא נוח. מצד שני, הנוקשות הזו עם שלדה קשיחה, מרכז כובד נמוך וכידון רחב, מייצרת תחושת דיוק ויציבות טובה בכל מצב, בין אם בפקקים עירוניים ועד בכבישים מהירים ומפותלים. ההיגוי חד ומדויק וחישוק ה-"15 הקדמי מעניקים תחושה ספורטיבית ומהנה.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מערכת הבלימה מצוינת, עם בלם קדמי רב-רגש ועוצמה. גם הבלם האחורי מוסיף את שלו לעוצמת בלימה מיטבית ואילו ה-ABS מתערב מאוחר כנדרש, ובאופן שאינו מאריך את מרחק הבלימה. לבקרת המשיכה שני מצבי התערבות ואפשרות ניתוק. לא הרגשנו הבדל בין המצבים השונים אך ניתוק הבקרה משחרר את הגלגל האחורי להחליק. קחו זאת בחשבון במעבר על פסי סימון עירוניים. אגב, אל תתנו למראה ההרפתקני להטעות אתכם. אין מה להכנס עם הכלי הזה לשטח. שום שטח.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
שימושיות: שלדה מרכזית מאסיבית מעניקה יתרון מבחינת החיבור של פלג הגוף התחתון ואפשרות לשחרר את הכידון הרחב למלאכתו. הוסיפו לכך מושב שטוח ומיגון רוח מצוין ותקבלו תנוחת רכיבה מעולה שמאפשרת שליטה מיטבית, התואמת את האופי הספורטיבי של הכלי.
איכויות ההרכבה והפלסטיקה גבוהות מאוד, אך לוח המחוונים הדיגיטלי נראה מיושן ביחס לכלים אחרים, בעיקר על רקע ההשקעה העיצובית ולמרות שהוא נוח לקריאה. אין צורך במפתח כדי להניע ומתחת למושב יש נפח מרשים עם שפע מקום לאחסון. פריטים קטנים אפשר לאחסן בתא נפרד ועמוק משמאל לכידון, ובתוכו ממוקם גם שקע USB שימושי.