שנה לא פשוטה עוברת על יבואני הרכב בישראל, אך נראה כי השוק הדו-גלגלי מצליח להמלט מהירידה הדרמטית במכירות שחווים - בינתיים לפחות - יבואני המכוניות. בעוד אלה האחרונים מתמודדים כמעט ללא יוצא מהכלל עם נתונים נמוכים מאשתקד, מספר הכלים הדו-גלגליים שעלו על הכביש מתחילת השנה ונתוני המכירות של המותגים השונים, כמעט זהים לתקופת הפרה-קורונה אשתקד.
בין ינואר לסוף חודש יוני השנה נמכרו בישראל 9,036 קטנועים ואופנועים חדשים, זאת לעומת 9,080 שעלו על הכביש בששת החודשים הראשונים של 2019. יש להזכיר בהקשר זה כי נתוני 2019 היו נמוכים בכ-12% מאלה של 2018.
גם בין המותגים אין שינויים גדולים. לא במיקום ולא במספר הכלים שנמכרו. סאן יאנג מובילה גם השנה את השוק עם 2,344 קטנועים חדשים בשישה חודשים, ירידה קלה לעומת נתון 2019 (2,464). במקום השני ממוקמת ימאהה עם 1,710 קטנועים ואופנועים חדשים, עליה קלה לעומת אשתקד בה מכרה באותה תקופה בדיוק 1,595 כלים.
שלישית ורביעית ממוקמות יצרנית הקטנועים קימקו ויצרנית האופנועים והקטנועים הונדה, עם מספרים כמעט זהים לאשתקד. 1,553 השנה לעומת 1,511 אשתקד לקימקו, 838 השנה לעומת 825 אשתקד להונדה.
הלאה. קאוואווסאקי מחזיקה גם השנה במקום החמישי אחרי שישה חודשים, עם 534 כלים חדשים וירידה קלה (576) לעומת אשתקד. אחריה ק.ט.מ עם 448 כלים ושיפור קליל לעומת נתוני 2019 בה נמכרו 427 אופנועים עד סוף יוני. המשתפרת הבולטת של השנה עד עתה היא פיאג'ו האיטלקית, עם 247 כלים מתחילת השנה, כמעט כפליים לעומת נתוני אשתקד (139 כלים).
סוזוקי עם 209 כלים חדשים וב.מ.וו עם 200 בדיוק רושמות ירידה חדה לעומת התקופה המקבילה, אותה סיימו עם 260 כלים כל אחת. שתי הנציגות האחרונות של קבוצת ה-"100 ומעלה" הן הוסקווארנה (122 אופנועים) והארלי דייוידסון עם 101 אופנועים, וצניחה של עשרות אחוזים לעומת אשתקד (150).
בעוד בטא כמעט ושומרת על כוחה (95 מול 116), על דוקאטי עוברת שנה לא קלה עם ירידה ניכרת במכירות (46 לעומת 80). ראויות נוספות לציון: אינדיאן האמריקאית עם 28 יחידות, זירו החשמלית עם 20, רויאל אנפילד הקלאסיים עם 12 יחידות ו-MV אוגוסטה עם שישה אופנועים בחצי שנה.