אחרי שנת שיא בשוק הדו-גלגלי בישראל, בה נמסרו לראשונה למעלה מ-20 אלף כלים דו גלגליים חדשים, הרבעון הראשון של 2022 מבשר דווקא על האטה. כשלפחות בינתיים, לאחר שלושה חודשים, נראה כי תקוות היבואנים לפריצת דרך סוף סוף, והכרה אמיתית ביעילות אופנועים וקטנועים בעידן של פקקים אינסופיים, ערים עם תנועה עומדת ותחבורה ציבורית כושלת, ניצבת מול בוחן מציאות.
1 צפייה בגלריה
(אלי סגל ואופיר גונן)
מתחילת השנה עלו לכבישים 5,076 כלים דו-גלגליים חדשים, לעומת 5,489 כלים ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של 7.5%. בחודש מרץ החולף נמסרו 1,590 אופנועים וקטנועים, ירידה של 4.1% לעומת החודש המקביל אשתקד (1,658 כלים).
ובעוד בינואר ניתן היה לתלות את הירידה בבעיות רישוי במשרד התחבורה, המשך מגמת ההאטה עשויה להיות מוסברת בבעיות בשרשרת האספקה מהמזרח ופקקים בנמלים שאחראים למחסור במלאי של כלים פופולריים.
ומה עם דירוג המותגים? אחרי המהפך המפתיע בחודש הראשון של השנה בו הונדה עקפה את סאן יאנג, חזר המותג הטאיווני למקום הראשון בו הוא ניצב מזה יותר משני עשורים. ברבעון הראשון של 2022 נמסרו 1,300 קטנועים של סאן יאנג, ואילו הונדה נאלצת לרדת למקום השני עם 1,089 כלים מתחילת השנה. ימאהה ירדה למקום השלישי בדירוג עם 874 כלים מתחילת השנה.
בהמשך הטבלה ניתן למצוא את ק.ט.מ עם 330 כלים, ורק במקום החמישי את קימקו. המותג שבעבר התחרה ראש בראש עם סאן יאנג ותפס במשך שנים ארוכות את המקום השני בטבלת המכירות, מכר מתחילת השנה 224 כלים בלבד. אפילו מותג האופנועים קאוואסאקי, שבעבר מכר עשירית מקימקו, נוגס בעקביו עם 175 כלים במקום השישי. ב.מ.וו בשביעי הסתפקה ב-112 כלים.