כצפוי, 2021 היא שנת השיא בשוק הדו-גלגלי בישראל, כאשר לראשונה נחצה קו 20 אלף הכלים החדשים, 20,718 קטנועים ואופנועים בדיוק, לעומת 18,100 כלים ב-2020, זינוק של יותר מ-12 אחוזים. את הסיבות לכך סקרנו זה מכבר ובתמצית: התאוששות מפניקת הקורונה הראשונית, צפיפות בלתי נסבלת בכבישים ותחבורה ציבורית כושלת. צריך רק לזכור כי גם ליבואנים חלק בצמיחה, שכן כלים רבים עמדו במלאי ללא קונה ב-2020 והיבואנים חייבים היו לרשום אותם על שמם על פי חוק.
ויש גם לזכור כי נתון דומה בשנה הנוכחית לא יהיה קל להשגה שכן חלק מהיבואנים סובלים ממחסור במלאי דגמים מסוימים ולכך יש להוסיף את עליית מס הרכישה על אופנועים בנפח בינוני לה דאגו ברשות המיסים ומשרד האוצר, ועוד מוקדם לדעת אם היבואנים ייקחו אותה על עצמם או יגלגלו אותה לכיסוי של הצרכן.
ומה היה לנו אשתקד? חלקם של הקטנועים התחזק השנה במעט ל-67% (66% ב-2020), מול חלקם של האופנועים - 33%, מגמת עלייה קלה שייתכן והייתה הופכת לירידה דווקא אילו לא הייתה דרישה גדולה כל כך לקטנועי שליחויות. עם זאת, יתכן שהתחזקות הקטנועים תהפוך למגמה במידה ואופנועים בנפח קטן-בינוני ומוגבלי רישיון A1 יתייקרו משמעותית בגלל העלאת מס הקניה.
מטרו מוטור ממשיכה לשלוט בשוק עם נתח של 47% בזמן שעופר אבניר שומרת על מקום שני למרות שירדה ל-23% מכלל השוק. במקום השלישי נמצאת מאיר, יבואנית הונדה, שהגדילה את נתח השוק שלה ב-4% לכדי 14%. במקום הרביעי ד.ל.ב מוטוספורט ששמרה על נתח שוק של 6%.
כמו בכל שנה בשני העשורים האחרונים, סאן יאנג שוב המותג הנמכר ביותר עם מספר דומה של כלים למכירות 2020 - 4,705 לעומת 4,681. ימאהה במקום השני עם זינוק מרשים של 22.2% ו-3,687 כלים. קימקו שמרה על המקום השלישי עם 2,976 כלים, רק 15 כלים יותר מהונדה שזינקה השנה ב-60%. את הגידול המרשים של הונדה ניתן לתלות בהצלחה של דגמי פורצה 750 ו-ADV-X, כמו-גם בגידול בהצלחה של CB500X שעם כ-250 מסירות ממשיך להחזיק בתואר האופנוע ביותר.
במורד טבלת המותגים ניתן למצוא את ק.ט.מ עם 1,088 כלים (עליה של 9.1%), קאוואסאקי עם 794 כלים (ירידה של 21.1%), פיאג'ו עם 658 כלים (עליה של 19.9%) וב.מ.וו עם 433 כלים (עליה של 31.6%), לפני סוזוקי שמסרה בשנה החולפת 427 כלים (ירידה של 1.5%).