שלוש אליפויות צבר אלון דאי בנסקאר האירופי, שובר בדרך גם את שיא הניצחונות לנהג באליפות אחת. היום אחר הצהרים (שבת) השיג נהג המירוץ הישראלי המוכשר את ניצחונו ה-26, והפעם באמת כנגד כל הסיכויים.
דאי זינק למירוץ שנערך במסלול מוסט שבצ'כיה מהמקום הרביעי, כשברקע מזג אוויר לא יציב עם גשם זלעפות שמתחלף תדיר בשמש. ו-17 ההקפות לאחר מכן התברר כי זו הייתה הצגה של איש אחד בכחול לבן.
כבר בהקפה הראשונה מצא עצמו דאי מעורב בתאונת שרשרת, שאמנם הסתכמה רק בנזק קל לשברולט קאמרו שלו, אבל דרדרה אותו אל מחוץ לעשרת הראשונים. אם זה לא הספיק, דקות לאחר הזינוק נפתחו ארובות השמים והמסלול נרטב במהירות. הנהגים שזינקו עם צמיגי סליקס חלקים מצאו את עצמם נוסעים בעיקר על הצד, אחד לתוך השני או אל מחוץ למסלול.
חלק מהנהגים הימרו על חזרתם המהירה של תנאים יבשים יותר, ונמנעו מהחלפה לצמיגי גשם כדי "לחסוך" את זמן העצירה ברחבת הטיפולים לצורך החלפה. דאי בחר שלא להמר על הלא נודע ונכנס במהירות לרחבת הטיפולים כשהוא יוצא על הצמיגים המתאימים ולכן המהירים ביותר על אספלט רטוב.
כשחזר למסלול מצא עצמו הנהג הישראלי במקום ה-15 ונראה היה שההיסטוריה חוזרת. המסלול הזה מעולם לא האיר לו פנים, ובשני המירוצים היחידים שבהם התחרה שם (עונת 2019), לא סיים בגלל תאונות. אלא שהפעם הוא קיבל החלטה נכונה, מה שלא ניתן היה לומר על מובילי המירוץ ובהם אלוף הפורמולה 1 לשעבר, ז'אק וולנייב, אשר בחרו להמר.
"ברגע שיצאתי מהפיטס עם צמיגי הגשם אחרי החלפה נהדרת של הקבוצה, התחלתי לעקוף מתחרים האחד אחר השני. חלקם ממש נאבקו למצוא אחיזה והיו איטיים במיוחד. לעקוף אותם היה מדהים, כמעט כמו לחלוף על פני רכב חונה. זה היה המהפך הכי גדול שהיה לי במירוץ", סיפר דאי ל-ynet. בקבוצת קאל בה נוהג דאי חגגו ניצחון גדול, כשג'יאנמרקו אקרולי, הנהג השני בקבוצה, סיים במקום השני.
למירוץ השני של סוף השבוע יזנק דאי רק מהמקום החמישי, שכן התנאים הרטובים לא אפשרו לו לשפר במירוץ את זמני ההקפה שהושגו בתחילתו. מצד שני, תחזית מזג האוויר נותרה דומה להיום, והגשם שוב עשוי להשפיע על התוצאות.