כך תרכיבו מתחרה לטסלה: קחו סדנת מירוצים בריטית, שתפו איתה פעולה באליפות סקנדיביה למכוניות סאלון, רכשו אותה, הפכו אותה לבסיס למותג חשמלי חדש, ויצרו בסין. זה הסיפור של פולסטאר, שהוקמה ב־1996 ונרכשה בידי וולוו ב־2015, שנרכשה בידי ג'ילי הסינית ב־2010.
וולוו החליטה לנצל את המהפכה הירוקה כדי להשיק מותג חדש, שיהיה כל מה שוולוו איננה: מוחצן וספורטיבי. אבל בגלל שנתנו לשבדים לתכנן ולייצר את המכוניות במפעל בסין, הן יצאו קצת וולוו סצ'ואן.
בעידן של רכבי פנאי, הפולסטאר 3 היא דווקא סדאן קלאסית, ואחריה יבואו עד 2025 שני קרוסאוברים, וסדאן גדולה חזקה ומהירה יותר, שיכונו בהתאמה פולסטאר 3, 4 ו־5.
3 צפייה בגלריה
פולסטאר 4
פולסטאר 4
פולסטאר 2
(צילום: רונן טופלברג)
ה־2 נועדה להתחרות בטסלה מודל 3. בניגוד למתחרות אחרות, כמו יונדאי איוניק 6, היא נראית אחרת.
תא הנוסעים מאוד מזכיר את זה של וולוו S60, שעימו פולסטאר חולקת פלטפורמה, רק נקי ופשוט עוד יותר, עם משטחי בד במקום הפלסטיק. יש מסך מולטימדיה בגודל 11.5 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי קלאסי בגודל 12.3 אינץ'.
הכניסה והיציאה נוחות, הישיבה גבוהה יותר ממודל 3 ומרוב הסדאנים, והראות החוצה מצוינת. הנדסת האנוש מצוינת, עם גרפיקה נקייה וברורה במסכים, אבל עם פחות מדי שליטה לנהג: בחירה בקצב הטעינה מחדש (רגנרציה) רק באמצעות הגדרה בהמסך, ואין פליפרים מאחורי ההגה. אין גם תצוגה עילית שהייתי מצפה למצוא במכונית ספורט.
המושב האחורי מספק ישיבה גבוהה ונוחה, אבל רק לשניים בגלל "מנהרת גיר" גדולה באמצע הרצפה, שמכילה חלק מהסוללה. גם מרווח הראש לא מרשים, וחלון השמש הפנורמי התחמם מאוד בשמש שלנו. לתא המטען נפח של 405 ליטר בלבד, אך הוא סופר שימושי בזכות מבנה 5 דלתות, בסגנון סקודה אוקטביה.

איכות וצניעות

רמת האבזור גבוהה ומושקעת, כולל מערכות בטיחות אקטיביות ובקרת שיוט אדפטיבית מוצלחת. החומרים מאוד צנועים, אבל מרגישים את האיכות בצלילי האיתות וההתרעה, בפרטים הקטנים.
3 צפייה בגלריה
פולסטאר 3
פולסטאר 3
(צילום: רונן טופלברג)
אפשר לבחור בין שתי סוללות, 69 ו־77 קוט"ש, 255 עד 335 אלף שקל, הנעה קדמית, כפולה, או גרסת ביצועים. אנחנו נהגנו בגרסת הסוללה הגדולה עם הנעה כפולה, שעולה 295 אלף שקל. היצרן מבטיח 4.7 שניות מ־0 ל־100. התאוצות מצוינות אך היינו מצפים למכה יותר חזקה בגב. נהיגה של כ-250 ק"מ, בין-עירונית עם קצת לחיצות הסתיימה עם צריכה של 25 קוט"ש ל־100 ק"מ - קצת יותר מ־300 ק"מ טווח מעשי ורחוק מ־480 הק"מ המובטחים.
התנהגות הכביש ספורטיבית כמובטח, הדוקה מאוד בסיבובים, אבל המשקל הכבד יחסית (2.2 טון), מורגש ומחייב מתלים קשים במחיר נוחות הנסיעה של מכונית ספורט. לא שוברת חוליות, אבל ממש לא סלחנית לבורות, עם פעולת מתלים לא שקטה. הנסיעה רועשת יחסית, עם בידוד לא מספיק טוב מרעשי כביש ודרך. ההיגוי נטול תחושה, אבל לפחות אפשר לבטל את הרגנרציה ולקבל דוושות בלם עם תחושות יותר ברורות.

לא סמארטפון על גלגלים

אולם התצוגה הראשון יפתח החודש בהרצליה, ומרכזי שירות בראשון-לציון, רעננה, ירושלים, חיפה ובאר-שבע. צפו לטיפול אחת לשנתיים, או 30 אלף ק"מ. כמה מאות מכוניות ראשונות יימסרו עוד השנה.
למרות שהיא יקרה יותר ממודל 3, הפולסטאר 2 זולה משמעותית מב־מ־וו i4. היא נוחה כחשמלית ראשונה, מהנה וקלה לעיקול בנהיגה, איכותית מאוד וראויה למיתוג היוקרתי. יש לה יותר אישיות ממודל 3, והיא מעניקה יותר הרגשה של מכונית משל סמארטפון, ההיפך מטסלה. אפשר להבין למה ג'ילי כבר הנפיקה את פולסטאר בנאסד"ק ולמה היא נסחרת בשווי שוק של כמעט 14 מיליארד דולר. מותג צעיר אבל כזה שמעניק תחושה שהוא מתגלגל כאן כבר הרבה שנים. לא עוד גרסה חשמלית של מותג קיים, אלא של משהו חדש שמתחיל.