בשיתוף רנו ארקנה
מהנדסת תוכנה, מרימת משקולות אולימפית, משתתפת באליפות העולם בקרוספיט, ספורטאית על וגם בהריון בחודש חמישי. לא בכל יום יוצא לנו לאסוף סופר וומן, אבל לירדן ג'רבי, אלופת עולם, מדליסטית אולימפית בג'ודו וסופר וומן בפני עצמה, היתה את הזכות לכבוד הפרק החדש של 'המדריך לחיים היברידיים'. ג'רבי אספה את מאיה כהנא לטרמפ היברידי במיוחד, כדי לשמוע על הדרך שלה לג'נגל בין קריירה בהייטק לעיסוק בענף ספורטיבי לא מובן מאליו לנשים.
צפו בירדן ג'רבי ומאיה כהנא בפרק נוסף של המדריך לחיים ההיברידיים:
החיים ההיברידיים של מאיה כהנא
(צילום: אריק מרמור)

» המדריך לחיים היברידיים: לכל הכתבות כהנא מספרת כי "מהנדסת תוכנה ביום, מרימת משקולות אולימפית וקרוספיטרית בנשמה, הייתי בשתי אליפויות עולם, זכיתי במקום שני בארץ מ-2018 עד 2020. ועל הדרך, אני גם בהריון בחודש חמישי".
אז קודם כל, הרבה מזל טוב!
איך היא מג'נגלת בין הלחצים של הייטק, להריון, ולתחרויות של הרמת משקולות? כהנא מספרת כי מכל התמהיל הזה, היא הכי מוצאת את עצמה בהרמת משקולות. "תתני 100%, תהיי 100%", משתפת ג'רבי תובנה מהניסיון שלה בתחום ספורטיבי קשוח במיוחד. כהנא מסכימה ומוסיפה כי "בהרמת משקולות את מבינה בזמן אמת האם זו הצלחה או כישלון".
איך לא מתבלבלים? כהנא מודה כי "קודם כל, זה מבלבל. צריך שיהיה סדר עדיפויות מסוים. אני מבינה שבשביל הבריאות הנפשית שלי ושל הסובבים אותי, כדאי מאוד שאמשיך להתאמן. אני דואגת שזה יקרה, גם אם זה בעשר בלילה או בחמש בבוקר".
2 צפייה בגלריה
החיים ההיברידיים של מאיה כהנא
החיים ההיברידיים של מאיה כהנא
"תתני 100%, תהיי 100%"
(צילום: אריק מרמור)
"בסופו של יום אני מקשיבה לעצמי"
כהנא משתפת גם על ההערות סביב אימונים בהריון. "זה נע בין 'כל הכבוד לך, איזה יופי, את מהממת', לבין 'את משוגעת, איך את מרימה, זה מסוכן לרחם'".
בכל הנוגע לדימוי גוף, במיוחד בספורט כמו הרמת משקולות, כהנא מספרת כי "כל הזמן מסתכלים כמה את חזרה ושרירית. בסופו של יום אני מקשיבה לעצמי, כי האינטואיציות שלי לא משקרות. ואם לא עכשיו, אז מתי?"
כדי להשלים את האינטואיציות של הנהג בדגם ההיברידי שהן נוסעות בו, הרנו ארקנה כולל מערכת לזיהוי סטייה מנתיב, מערכת אקטיבית לזיהוי סטייה מהנתיב, מערכת הבלימה האוטונומית, מערכת זיהוי שטח “מת” ומערכת התראת תנועה החוצה מאחור.
2 צפייה בגלריה
החיים ההיברידיים של מאיה כהנא
החיים ההיברידיים של מאיה כהנא
החיים ההיברידיים של מאיה כהנא
(צילום: אריק מרמור)
כהנא לוקחת את ההגה לידיים ומספרת על התיק שנמצא תמיד בתא מטען
אחרי שג'רבי מציעה לה להתנסות בנהיגה, כהנא לוקחת את ההגנה לידיים ומספרת כי אחרי יום עבודה מטורף, היא לוקחת את התיק לאימון ערב. "התיק הזה מגיע איתי בתא מטען לכל מקום, כולל שתי חליפות אימון ליתר ביטחון, כדי שלא יהיה מצב שככה אני אוכל להיכנע לתירוצים העצמאיים האלה".
ג'רבי מוסיפה כי "ברכב הזה את יכולה לקחת גם את התיק אימון גם את הנעליים וגם להוסיף את העגלה", עם תא מטען שמגיע בדגם שבו הם נוסעים לנפח 480 ליטר ( 1263 ליטר בקיפול המושבים האחוריים). כהנא מרוצה מאוד ואומרת כי "כבר אמרתי לבן הזוג שלי שאני לא רוצה לבחור מה לשים בתא מטען בגלל חוסר מקום".
לסיום, ג'רבי מתחברת מהטלפון הנייד למערכת המולטימדיה של הארקנה, מערכת ה-EasyLink עם מסך מגע 9.3 אינץ' של הרכב ההיברידי (עם תאימות ל-Android Auto ו-Apple CarPlay), ומציעה לכהנא לבחור שיר.
הבחירה המפתיעה: אקונה מטטה! יחד הן נוסעות אל האופק כשהן שרות יחד בקולי קולות.
עוד חוויה עם סופר וומן היברידית מסתיימת, וג'רבי מודה לכהנא על ההשראה והשיתוף.
בהצלחה בהמשך הדרך, מאיה! חולמים על רכב היברידי? לכל הפרטים
בשיתוף רנו ארקנה
פורסם לראשונה: 18:10, 03.09.23