בשיתוף רנו ארקנה
מורה דרך ומפסל בפלסטלינה, איש צבא לשעבר שמתנדב בארגון ידידים. יש יותר היברידי מזה? ירדן ג'רבי, אלופת העולם ומדליסטית אולימפית בג'ודו, אספה את אבי פרידמן לנסיעה היברידית במיוחד, כדי לשמוע על הדרך המיוחדת שלו לחיים מלאים שכוללים גם וגם. וגם.
צפו במדריך לחיים ההיברידיים, על פי מור סויד:
החיים ההיברידיים של אבי פרידמן
(צילום: אריק מרמור)
פרידמן מספר על השילוב בין שתי אהבות גדולות מאוד שלו – מצד אחד הוא בוגר בצלאל שלמד אנימציה, המציא ספרון פלסטלינה ועושה אומנות מפלסטלינה. מצד שני – מורה דרך.
מה שנותן לפרידמן מוטיבציה, לדבריו, היא ההרגשה שהוא עושה משהו שמשפיע על אנשים, נוגע בהם והולך איתם הלאה.
איך נשארים במסלול? ג'רבי מתקשה להישאר בנתיב על הכביש ותוהה איך נשארים במסלול גם בחיים. בנסיעה עצמה הם נעזרים במערכת הבטיחות למניעת סטייה מהנתיב, ופרידמן מודה שזה כיף להשתמש בטכנולוגיה כי זה מפנה את הנהג להתרכז בדברים אחרים על הכביש. גם הנהיגה היברידית, לדבריו - צריך להשתמש באינסטינקטים וגם באמצעים טכנולוגיים.
לצד המערכת לזיהוי סטייה מנתיב, הדגם ההיברידי שהם נוסעים בו כולל מערכות בטיחות מתקדמות נוספות כמו מערכת אקטיבית לזיהוי סטייה מהנתיב, מערכת הבלימה האוטונומית, מערכת זיהוי שטח “מת” ומערכת התראת תנועה החוצה מאחור.
פרידמן עובר למושב הנהג ומגלה את הפריטים שהוא שומר בבגאז'
אחרי שפרידמן מקבל עליו את האתגר לחוות את הנסיעה ממושב הנהג ברנו ארקנה SUV קופה היברידי, הוא מספר כי "מדובר בחוויית נהיגה אחרת לגמרי". לכמה רגעים הוא לא מבין איך המנוע פועל, אם הוא לא שומע כלום.
כאשר הוא נשאל מהם הוא תמיד שומר בתא מטען, שמגיע בדגם שבו הם נוסעים לנפח 480 ליטר (1263 ליטר בקיפול המושבים האחוריים), פרידמן מספר שיש לו כמה פריטים היסטוריים, כמו מטבע מימי המנדט הבריטי, "כי זה עוזר לי להסביר על דברים שאנשים אוהבים, לגעת בהיסטוריה", לדבריו.
1 צפייה בגלריה
המדריך לחיים היברידיים אבי פרידמן
המדריך לחיים היברידיים אבי פרידמן
"היסטוריה זה משהו שתמיד אהבתי"
(צילום: אריק מרמור)
"המשפחה התרגלה למוזיאון הפלסטלינה בבית שלנו"
בכל הנוגע למוזיאון הפלסטלינה שיש לו בבית, פרידמן מספר שהמשפחה כבר מכירה והתרגלה, והם הכי תומכים בעולם. "הרבה בזכותם המשכתי להוראת דרך", הוא אומר. "היסטוריה זה משהו שתמיד אהבתי, האינטראקציה עם האנשים - והם דחפו אותי להגיע לזה".
בתור מורה דרך, איזה שיר מרים הוא ישים בדרך לטיול, כזה שמצדיק פתיחה של הסאנרוף בארקונה? פרידמן מתחבר למערכת המולטימדיה החכמה EasyLink עם מסך מגע 9.3 אינץ' של הרכב ההיברידי (עם תאימות ל-Android Auto ו-Apple CarPlay), ובוחר בשיר Changes של Tupac. בחירה מעולה!
לכל דבר טוב יש סוף - ג'רבי מביאה את פרידמן ליעד הסופי, ומודה לו על כך שהזכיר לה כמה החיים היברידיים וכמה אפשר לשלב בין כל-כך הרבה עולמות. חולמים על רכב היברידי? לכל הפרטים
בשיתוף רנו ארקנה
פורסם לראשונה: 18:00, 03.09.23