אופל אסטרה (2011–2017)
הדור הקודם של המשפחתית הגרמנית הושק אצלנו באיחור ועדיין מיוצר ונמכר כאן בגרסת הדיזל. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: משפחתיות
דגמים: שלוש דלתות קופה, ארבע דלתות סדאן, חמש דלתות סטיישן, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ- 58 אלף שקל ל-1.4 ליטר טורבו מ-,2011 ועד 135 אלף שקל ל-1.6 ליטר טורבו-דיזל חדשה מ-2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: הדור הקודם של המשפחתית הגרמנית הושק אצלנו באיחור ועדיין מיוצר ונמכר אצלנו בגרסת הדיזל.
פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין 1.4 ליטר 140) כ"ס), 1.6 ליטר 180) כ"ס,( טורבו-דיזל 1.7 ליטר 130) כ"ס), 1.6 ליטר (136 כ"ס). גיר אוטומטי (שישה הילוכים), או ידני (שישה הילוכים, רק בדיזל). הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 159-119 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 15-8 מתוך .15 ביחס לכוחות הסוס זה נשמע פחות רע.
בטיחות: חמישה מחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט. ללא מערכות בטיחות אקטיביות.
שמירת ערך: ירידה של 20% בשנה הראשונה, 10% בכל שנה בהמשך, קצת מעל לממוצע. מחירי השוק נמוכים בכ-10-20%.
מה לבדוק לפני שקונים: השמרנות הטכנית מוכיחה את עצמה, ללא גיר רובוטי כפול-מצמדים ומרובה ביקורים במוסך. גם מנוע הטורבו ותיק ומוכח. רבות מהבנזין 1.4 ליטר שימשו כרכבי ליסינג.
למי היא מתאימה: לנהגים משפחתיים שמחפשים דילים.
למה כן: נאה, מרווחת, איכותית ומאובזרת (בקרות אקלים ושיוט, דיבורית בלוטות' והגה מצופה עור כסטנדרט.( ביצועים ונוחות נסיעה טובים. גרסת קופה מרהיבה.
למה לא: בדשבורד יש יותר כפתורי תפעול מאשר בבואינג 747 ישן. גיר הססן מקשה לממש את פוטנציאל הביצועים. צריכת הדלק ממוצעת במקרה הטוב. הקופה לא ממש ספורטיבית.
למחפשי מציאות: פתרון לחובבי גרמניות שחוששים מעלויות האחזקה של מכונית מזדקנת מקבוצת פולקסווגן. תמורה עדיפה גם על היפניות והקוריאניות.
השורה התחתונה: המשפחתית האירופית הכי טובה שאתם לא מכירים. הסטיישן היא המוצלחת ביותר.
ציון: 4 כוכבים