ניסאן אקס טרייל (2003-2012)
רכב הפנאי הראשון של ניסאן לא זכה להצלחה האדירה של הקשקאי והג'וק. אבל שווה לכם לחשוב עליו אם אתם מחפשים קרוסאובר נטול פוזה אבל עם יכולת בשטח
טווח מחירים: מ-15 אלף שקל ל-2.0 ליטר מ-2003 ועד 82 אלף שקל ל-2.5 ליטר מ-2012 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: רכב הפנאי הראשון של ניסאן לא זכה להצלחה האדירה של הקשקאי והג'וק. אבל שווה לכם לחשוב עליו אם אתם מחפשים קרוסאובר שלא מפחד להתלכלך בבוץ.
פרטיים טכניים: מנועי בנזין, 2.0 ליטר (140 כ"ס) ו-2.5 ליטר (169 כ"ס) ו-2.0 ליטר טורבו דיזל (150 כ"ס) החל ממתיחת הפנים ב-2008. תיבת 4 הילוכים אוטומטית בדגמים הראשונים, תיבה אוטומטית רציפה ממתיחת הפנים ב-2008 ואוטומטית 6 הילוכים בדיזל. הנעה כפולה.
זיהום אוויר: 208 עד 223 גרם C02 לק"מ, קבוצת זיהום 15 מ-15. רכב פנאי מפעם, לטוב ולרע.
בטיחות: טובה. 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי (עם 6 כריות אוויר). עד 2008 מציע 4 כריות ו-ABS מ-2008 יש 6 כריות אוויר ובקרת יציבות. ללא מערכות בטיחות אקטיביות.
שמירת ערך: פחות טובה משל המקבילים היפנים, עם ירידה של כ-15% בממוצע לשנה במנוע הקטן וכ-20% לשנה בגדול.
מה לבדוק לפני שקונים: אמינות בסיסית גבוהה, חפשו נזקי שטח. מיקום נמוך מדי של הרדיאטור עלול לשלוח נהג לא זהיר לחפש חילוץ. נזילות שמן שכיחות במנוע 2.0 ליטר.
למי הוא מתאים: למי שמחפש רכב פנאי למשפחה לא רק בשביל הישיבה הגבוה, אלא גם כדי להרחיק מעבר לאספלט.
למה כן: עיצוב קשוח ומרובע, מרווח לנוסעים ובתא המטען (600 ליטר). נוחות נסיעה טובה, שקט ובעל יכולת שטח טובה משל מתחרים חדשים יותר. מנוע הדיזל חסכוני וחזק.
למה לא: כל-כך מרובע שלא בטוח שמישהו באמת עיצב אותו. צריכת דלק גבוה בהשוואה למכוניות פרטיות, אם כי עדיפה על יונדאי טוסון.
למחפשי מציאות: נוח וטוב בשטח מטויוטה ראב4 והונדה CRV. סוזוקי ויטארה וסובארו פורסטר יגיע רחוק יותר, אבל הם פחות מרווחים ונחותים בכביש.
השורה התחתונה: עם כל הכבוד לג'וק, ככה עושים ג'יפון. תמורה טובה למחיר ולא מספיק מוערך בשוק המקומי.
ציון: 4 כוכבים