דייהטסו טריוס-2 (2007-2011)
שריד לתקופה המשונה שבה מה שנראה כרכב שטח באמת היה כזה, ומראשוני הג'יפונים העירוניים. הייבוא הופסק בשל החלטת דייהטסו להפסיק הייצוא לאירופה בגלל רווחיות נמוכה. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: ג'יפונים, אבל באמת.
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-25 אלף שקל לאחד מ-2007 ועד 44 אלף שקל לאחד האחרונים שיובאו מ-2011 (מחירון לןי יצחק).
תעודת זהות: שריד לתקופה המשונה שבה מה שנראה כרכב שטח באמת היה כזה, ומראשוני הג'יפונים העירוניים. הייבוא הופסק בשל החלטת דייהטסו להפסיק הייצוא לאירופה בגלל רווחיות נמוכה.
נתונים טכניים: מנוע בנזין, 1.5 ליטר, 104 כ"ס. גיר אוטומטי, ארבעה הילוכים. הנעה כפולה-קבועה.
זיהום אוויר: 175 גרם CO2 לקמ, קבוצת זיהום 14 מ-15.
בטיחות: טובה לזמנה. 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי הישן, ארבע כריות אוויר.
שמירת ערך: ירידה של כ-12% לשנה בממוצע לפי לוי יצחק. השוק עירני וכלים שמורים נמכרים במחירון.
מה לבדוק לפני שקונים: פשוט ואמין, מלבד מנוע שרגיש מאוד להתחממות. בדקו היטב את מצב מערכת הקרור ונזקי שטח. אין בעיית חלפים, הייצור המשיך גם אחרי הפסקת הייבוא.
למי הוא מיועד: למי שמחפשים ג'יפון לא רק כדי לשבת גבוה.
למה כן: נאה, ישיבה גבוהה וכניסה ויציאה נוחות. קל לחנייה (4.06 מטר אורך), תא מטען סביר (380 ליטר). יכולת שטח טובה לג'יפון, עם הילוך ראשון קצר שמשמש תחליף מסוים להילוך כוח וזוויות גישה ונטישה טובות.
למה לא: צמא לדלק, עם 8 עד 10 ק"מ לליטר. איטי ברמזור ובכביש המהיר. תא נוסעים דל ולא מפנק והתנהגות כביש של ג'יפון מפעם. מי שמטייל הרבה ובשטח מאתגר יזדקק לג'ימני, ויטארה או כלים גדולים ויקרים יותר.
למחפשי מציאות: זוכה לעדנה לאחרונה בהיעדר אלטרנטיבות. דאצ'יה דאסטר 4x4 מתחיל להתקרב מלמעלה אבל נטול גיר אוטומטי. לסוזוקי ג'ימני יש, והוא עדיף בשטח, אבל קטן, צפוף ועוד יותר איטי. אם אין לכם תוכניות לשטח, סקודה יטי או פיג'ו 2008 זריזים, חסכוניים ויותר נוחים.
השורה התחתונה: מוצלח ומומלץ למטיילים.
ציון: ****