שתף קטע נבחר
 

פורד פוקוס דור שני (2006-2012)

שמרה על הקונספט של הפוקוס דור ראשון המוערכת, אבל גדלה והפכה איכותית יותר. ב-2011-12 נמכרו במקביל הדור השלישי והשני. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: משפחתיות

דגמים: 4 דלתות סדאן, 5 דלתות האצ'בק וסטיישן, לכולם 5 מקומות ישיבה. מעט גרסאות קבריולה, 4 מושבים.

טווח מחירים: מ־11 אלף שקל ל-1.6 ליטר אוטומטית מ-2006 ועד 32 אלף שקל ל-2.0 ליטר אוטומטית מ-2011 (מחירון לוי יצחק‭.(

תעודת זהות: שמרה על הקונספט של הפוקוס דור ראשון המוערכת, אבל גדלה והפכה איכותית יותר. ב-2011-12 נמכרו במקביל הדור השלישי והשני.

 

פורד פוקוס ()

נתונים טכניים: מנועי בנזין, 1.6 ליטר (100 כ"ס) ו-2.0 ליטר (145 כ"ס), תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. הנעה קדמית.

שמירת ערך: סובלת מאוד תדמיתית מבעיות הגיר והאיכות של הדור השלישי, שלא באשמתה. ירידה של כ־20% בשנה, אבל בגיל הזה המחיר כבר מושפע בעיקר ממצב הרכב הספציפי.

בטיחות: 5 מתוך 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, אם כי תוצאה זו תקפה רק לדגם עם 6 כריות אוויר. הדגם הבסיסי, הטרנד, יובא בתחילה עם שתי כריות בלבד. ABS בכל הדגמים, בקרת יציבות (ESC) בהתחלה רק במנוע הגדול, נוספה למנוע הקטן במתיחת הפנים באמצע 2008.

מה לבדוק לפני שקונים: אמינות טובה בסך הכל. שימו לב איזו רמת גימור אתם קונים (בדגם הבסיסי אין שליטה במערכת השמע מההגה, בקרת שיוט וחישוקים קלים) ובדקו בעלות מקורית. הרוב נמכרו לליסינג.

למי היא מתאימה: נהגים משפחתיים שנהנים גם מהדרך.

למה כן: מרווחת מספיק לשלושה כיסאות בטיחות מאחור, נוחה ומהנה לנהיגה. אבזור טוב, בעיקר ב-2.0 ליטר (חלון שמש, בקרת יציבות, תא נוסעים משודרג‭.(‬ אופציה לסטיישן שימושית מ-2008.

למה לא: מנוע ה-1.6 לטר מרגיש כאילו תוכנן עוד בידי הנרי פורד בעצמו, חלש ולא חסכוני.

למחפשי מציאות: פוקוס 2.0 ליטר סטיישן היא אחת המשפחתיות הזולות הכי שימושיות ומהנות.

השורה התחתונה: זולה משמעותית מיפניות מתקופתה והרבה יותר מוצלחת.

ציון: 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים