שתף קטע נבחר

יש לכם מכונית שחורה? אל תמכרו אותה בקיץ

נתונים של רשת "טרייד מוביל" חושפים את השפעת הקיץ על בחירת צבע המכוניות שלנו: הביקוש למכוניות כהות צולל ב-35%. ללבנות הוא מזנק ביותר מ-55%

גם ב-2019, כאשר לכל מכונית יש מזגן חזק, העונה החמה משפיעה על העדפת רוכשי המכוניות המשומשות בכל הקשור לבחירת הצבע. מנתונים של חברת "טרייד מוביל", המתמחה ברכב מיד שניה, עולה כי בקיץ מזנק הביקוש לצבעים הבהירים לעומת חודשי החורף. זאת ככל הנראה בגלל חשש הרוכשים, כי מכוניות בהירות מתחממות פחות בשמש, בעוד שמעשית יהיה פער בן כמה מעלות בלבד, ויימחק בתוך דקות מעטות עם הפעלת המזגן.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

לפי הנתונים 28% מרוכשי המכוניות במגרשי הרשת במאי-יוני השנה, העדיפו מכוניות בצבע לבן, לעומת 18% בלבד מרוכשי המכוניות בחודשים ינואר פברואר, שיא החורף האחרון. הביקוש לצבע השחור מציג תמונה הפוכה: 12% מהמכוניות שנרכשו הקיץ היו כהות לעומת 18% בחורף.

 

ואיך מושפעים צבעים אחרים? הקיץ זינק גם הביקוש לצבע כסף, מ-12% בחורף ל-19% בעונה החמה. מנגד ירד הביקוש לצבע אפור עכבר בעל גוון כהה יותר, מ-26% בחורף, ל-17% בקיץ. גם הביקוש לצבע כחול, השתנה עם חילופי העונות, אך במידה קטנה יותר – 11% מהמכירות בחורף, לעומת 9% בקיץ. מגמות דומות נרשמו בכל הצבעים גם בשנה שעברה.

 

אבי מויאל, משנה למנכ"ל טרייד מוביל אמר כי "גילינו שגם מזג האוויר משפיע על הרכישה, עם הבדלים ניכרים בין קניית רכבים בתקופת הקיץ לבין תקופת החורף. דוגמא בולטת לכך היא כי החל מחודש מאי, ישנה עליה של כ-40% ברכישות של צבעים בהירים. גם האבזור שהלוקחות דורשים בו משתנה בין עונות השנה".

 

כך למשל, רק 5% מהמכוניות שנמכרו בחורף היו כאלה שצוידו בחלון שמש, לעומת 12% מאלה שנמכרו בקיץ. רוכשי רכב רבים סבורים שחלון שמש משפר את אוורור המכונית, למרות שבפועל הוא מגביר מאוד את הטמפרטורה ברכב, בעיקר במידה והוא לא מספק אטימה מלאה.

 

פריט נוסף שזוכה לביקוש יתר בקיץ הוא בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור למושב האחורי, אופציה שהופכת נפוצה ביותר ויותר דגמים, וחיונית ככל שמדובר ברכב גדול יותר. בחורף דגמים עם מזגן מפוצל היוו 3% מסך המכירות ברשת, לעומת 9% בקיץ. אביזר אחר שזוכה באופן טבעי לביקוש בחורף הוא חיישן גשם, המזהה טיפות על השמשה הקדמית ומפעיל אוטומטית את המגבים. בעוד שבחורף 12% מהמכוניות שנמכרו צוידו בו, בקיץ ירד שיעורם ל-7%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
ב.מ.וו סדרה 8
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים