קיה סיד דור ראשון (2008-2012)
אחותה התאומה הכמעט זהה של יונדאי i30דור ראשון, ואחת המכוניות הראשונות שהגיעו לארץ עם ההשקה המחודשת של היצרן. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: משפחתיות.
דגמים: 3 ו-5 דלתות האצ'בק, 5 דלתות סטיישן. כולם עם 5 מקומות.
טווח מחירים: מ-20 אלף שקל ל-5 דלתות בנזין ועד 37.5 אלף ש' לסטיישן דיזל מ-2012 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: אחותה התאומה הכמעט זהה של יונדאי i30דור ראשון, ואחת המכוניות הראשונות שהגיעו לארץ עם ההשקה המחודשת של היצרן.
פרטים טכניים: מנועי בנזין 1.6 ליטר (126 כ"ס) ו-2.0 ליטר (143 כ"ס, רק ב-3 דלתות הנדירה והמיותרת). טורבו-דיזל 1.6 ליטר (115 כ"ס). הנעה קדמית, תיבת אוטומטית (ארבעה הילוכים) או ידנית (חמישה), רק בדיזל.
זיהום אוויר: 174־157 גרם CO2 לק"מ. קבוצת זיהום 7-14 מתוך 15. לא ממש מתבלטת בתחום.
בטיחות: טובה לזמנה, 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט.
ירידת ערך: כ10% - בשנה, גבוה יותר מב-i30 המקבילה ומהיפניות הנבחרות, אבל מחירי השוק נמוכים בכ־25%־30% מהמחירון.
מה לבדוק לפני שקונים: רוב המכוניות שימשו במקור בחברות ליסינג והשכרה או כמוניות, שלמו בהתאם. נמכרה במקור עם 7 שנות אחריות (4 נוספות לגיר+מנוע), שעדיין בתוקף רק לחלק מדגמי שנת המודל האחרונה. חלק מהמכוניות סבלו מהתנפחות הדשבורד שלא נכלל באחריות הרגילה, והיבואן הציע עבורו אחריות מוארכת שהסתיימה כבר. אבל אם נתקלתם באקזמפלר שהוחלף בו הדשבורד, זה דווקא יתרון. בסך הכל, פשוטה ואמינה.
למי היא מתאימה: לכל מי שמחפש משפחתית זולה ואמינה, ומבין שלא חייבים לרכוש יפנית בשביל זה.
למה כן: נאה וקצת יותר ספורטיבית יותר מ,i30- ומעט יותר חסכונית. מרווחת, איכותית יחסית. הסטיישן נאה. מתיחת פנים בסוף 2009 שידרגה את העיצוב והוסיפה שקע USB. חישוקים קלים ובקרת אקלים במקום מזגן מכאני ברמת ה־EX.
למה לא: פחות נוחה וסחירה מ-i30, וכמוה לא ממש זריזה בגלל התיבה האוטומטית עם 4 הילוכים. אבזור דל בדגם ה-LX הבסיסי, אפילו המראות ידניות. הדיזל פחות נפוצה, ובכל מקרה לאלה שתמצאו כיום כבר יש קילומטראז' של אפולו 11. לא זהה לגמרי ל־i30, כאמור, בסיס הגלגלים קצר ב־5 ס"מ, ומרווח הרגליים מאחור קצת פחות טוב, לטובת הגדלת תא המטען.
למחפשי מציאות: בהחלט, בעיקר בסטיישן המוצלחת.
השורה התחתונה: פתרון יעיל למשפחה ב-20 אלף שקל.
ציון: ****