טויוטה ספייס ורסו (2011-2016)
גרסת מיניוואן על בסיס טויוטה יאריס. אך בניגוד לסופר-מיני הפופולרית שמגיעה אלינו ממפעל טויוטה בצרפת, הספייס ורסו יוצר ביפן. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: מיני-מיניוואנים.
דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: 32.5 אלף שקל לאחד מ-2011, עד 63 אלף שקל לאחד מהאחרונים שנמכרו, מ-2016 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: גרסת מיניוואן על בסיס טויוטה יאריס. אך בניגוד לסופר-מיני הפופולרית שמגיעה אלינו ממפעל טויוטה בצרפת, הספייס ורסו יוצר ביפן, שם הוא שווק בשם המעט פרוקטולוגי טויוטה רקטיס. הוא יוצר גם עבור סובארו, שמכרה אותו תחת השם טרזיו.
נתונים טכניים: מנוע בנזין, 1.35 ליטר, 99 כ"ס. גיר אוטומטי רובוטי. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 125 גרם CO2, קבוצת זיהום 5 מ-15. תה ירוק, מישהו?
בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. ללא חיישני תאונה מלפנים, סטייה מנתיב או בלימה אוטומטית.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 12% אצל לוי יצחק, טובה עבור רכב שאינו ג'יפון. ביקוש טוב כמשומש, אם כי פחות משל היאריס.
מה לבדוק לפני שקונים: אם כדי לנסוע ברכב עם ישיבה גבוהה אתם באמת חייבים לשלם יותר על ג'יפון אופנתי. אמינות טובה.
למי הוא מתאים: לזוגות צעירים עם ילד-שניים, וגם לסבא וסבתא עם נכד-שניים.
למה כן: בנוי היטב, ישיבה גבוהה וכניסה ויציאה קלות. צריכת דלק ממוצעת מצוינת של 13 עד 15 ק"מ לליטר.
למה לא: לא בדיוק מסובב ראשים, קצת רועש בגלל הגיר הרציף, למרות היותו מיניוואן, צר מדי לשלושה ילדים עם כיסאות בטיחות ובוסטרים. ביצועים בינוניים. חומרים זולים בתא הנוסעים.
למחפשי מציאות: סקודה רומסטר זול יותר ונעים יותר לנהיגה, אבל מצויד בגיר ה-DSG. סיטרואן C3 פיקאסו מרווח יותר, חסכוני ומציע אופציית דיזל, אבל גיר ידני או רובוטי חד-מצמדי מנדנד. או שתקחו בכל זאת ג'יפון, פיג'ו 2008 שממדיו דומים, ביצועים עדיפים, אבל יהיה פחות חסכוני בגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית.
השורה התחתונה: טויוטה יאריס לגיל השלישי.
ציון: ***