שתף קטע נבחר
 

הג'יפון בישראל - סוגים לדמותו

רכבי פנאי המכונים אצלנו בשם הגנרי ג'יפון, כבשו בשנים האחרונות את שוק הרכב המקומי עם מגוון רחב של תגי מחיר ובעיקר חלוקה מסקרנת לתת-קטגוריות, המתאימות לכל טעם. עשינו לכם סדר

רכבי הפנאי, קרוסאוברים בלשון מקצועית וג'יפונים בשפת העם, כבשו בעשור האחרון את מרבית שוקי הרכב בעולם. וממש לא משנה העובדה כי במרבית המקרים אלה דגמים מוכרים המבוססים על מכוניות נוסעים רגילות, בתוספת איפור קרבי מתבקש. ההבדלים מהאחיות חסרות היומרה מתמקדים בדרך כלל בתוספת סנטימטרים ספורים לגובה, לעיתים בצמיגים ושוב - באיפור המתבטא בפסי גגון, כנפיים מודגשות, מיגוני פלסטיק סביב המרכב ואלמנטים זניחים אחרים בעלי אפקט ויזואלי בעיקר.

 

מבחן רכבי פנאי    (צילום: עפר מאיר וירון ברנר, עריכה: אסף קוזין)

מבחן רכבי פנאי    (צילום: עפר מאיר וירון ברנר, עריכה: אסף קוזין)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אפילו בשוק הרכב המקומי והשמרן מדובר בקטגוריה המציגה את הזינוק המרשים ביותר במכירות. כך למשל, בחודשיים הראשונים של השנה נמסרו יותר רכבי פנאי מבכל 2011. הביקוש העצום שכנע את היצרניות להגדיל באופן קבוע ובקצב רצחני את ההיצע המתחיל בדגמים עם תג-מחיר סופר-צנוע ומגיע ל-7 ספרות בקצה השני של הסקאלה.

 

צילום: אופיר גונן עריכה: דפי מקל, שחר ברקת

צילום: אופיר גונן עריכה: דפי מקל, שחר ברקת

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כדי לעשות מעט סדר בבלגאן, בחרנו עבורכם דגמים אטרקטיביים ומייצגים בכל אחת מתתי-הקטגוריות, במחירים שפויים המתאימים (כמעט) לכל כיס.

 

הכי זול - דאצ'יה סנדרו סטפווי

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

מנוע-גיר: 0.9 ליטר, טורבו-בנזין, 90 כ"ס. 5 הילוכים, רובוטית

ביצועים (זינוק ל-100, מהירות מרבית): 11 שניות, 168 קמ"ש

צריכת דלק (רשמית): 19.6 ק"מ לליטר

בסיס גלגלים: 259 ס"מ

משקל: 1,122 ק"ג

מרווח גחון: 17.3 ס"מ

נפח תא מטען: 320 ליטר

בטיחות: 4 כריות אוויר, 4 כוכבים ביורו NCAP

 

בעד: מרווח, נוחות נסיעה

נגד: הנדסת אנוש, אבזור בטיחות

מחיר: 78 אלף שקל

מבחן דרכים

 

הכי קומפקטי - פיז'ו 2008

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

מנוע-גיר: 1.2 ליטר, טורבו-בנזין, 110 כ"ס. 6 הילוכים, אוטומטית

ביצועים (זינוק ל-100, מהירות מרבית): 10.3 שניות, 168 קמ"ש

צריכת דלק (רשמית): 20.8 ק"מ לליטר

בסיס גלגלים: 254 ס"מ

משקל: 1,140 ק"ג

מרווח גחון: 16.5 ס"מ

נפח תא מטען: 350 ליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי, 5 כוכבים ביורו NCAP

 

בעד: איכות נסיעה, ביצועים

נגד: מרווח, עיצוב

מחיר: 115 אלף שקל

מבחן דרכים השוואתי

 

הכי היברידי - קיה נירו

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

מנוע-גיר: 1.6 ליטר, בנזין-חשמלי, 141 כ"ס. 6 הילוכים, כפולת-מצמד

ביצועים (זינוק ל-100, מהירות מרבית): 11.5 שניות, 162 קמ"ש

צריכת דלק (רשמית): 26.3 ק"מ לליטר

בסיס גלגלים: 270 ס"מ

משקל: 1,500 ק"ג

מרווח גחון: 16 ס"מ

נפח תא מטען: 401 ליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, 5 כוכבים ביורו NCAP

 

בעד: איכויות נסיעה, צריכת דלק, מערכות בטיחות

נגד: ביצועים, עיצוב

מחיר: 137 אלף שקל

מבחן דרכים השוואתי

 

הכי דיזל - רנו קפצ'ור

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

מנוע-גיר: 1.5 ליטר, טורבו-דיזל, 90 כ"ס. 6 הילוכים, כפולת-מצמד

ביצועים (זינוק ל-100, מהירות מרבית): 13.8 שניות, 170 קמ"ש

צריכת דלק (רשמית): 26.3 ק"מ לליטר

בסיס גלגלים: 260.6 ס"מ

משקל: 1,279 ק"ג

מרווח גחון: 17 ס"מ

נפח תא מטען: 455 ליטר

בטיחות: 4 כריות אוויר, 5 כוכבים ביורו NCAP

 

בעד: צריכת דלק

נגד: נוחות, ביצועים

מחיר: 130 אלף שקל

מבחן דרכים לגרסת הבנזין

 

הכי משפחתי - מיצובישי אאוטלנדר

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מנוע-גיר: 2.0 ליטר, בנזין, 150 כ"ס. אוטומטית-רציפה

ביצועים (זינוק ל-100, מהירות מרבית): 11.5 שניות, 192 קמ"ש

צריכת דלק (רשמית): 15.8 ק"מ לליטר

בסיס גלגלים: 267 ס"מ

משקל: 1,460 ק"ג

מרווח גחון: 19 ס"מ

נפח תא מטען (שורה שלישית בשימוש): 502 ליטר (128 ליטר)

בטיחות: 7 כריות אוויר, מובילאיי 5 כוכבים ביורו NCAP

 

בעד: מרווח פנים, אבזור, שבעה מקומות ישיבה

נגד: נוחות נסיעה, אין מערכות בטיחות בגרסת בסיס

מחיר: 170 אלף שקל

מבחן דרכים לגרסת PHAV

 

הכי לשטח - סובארו XV

 (רונן טופלברג) (רונן טופלברג)
(רונן טופלברג)

 

מנוע-גיר: 1.6 ליטר, בנזין, 114 כ"ס. אוטומטית-רציפה

ביצועים (זינוק ל-100, מהירות מרבית): 13.8 שניות, 175 קמ"ש

צריכת דלק (רשמית): 18.1 ק"מ לליטר

בסיס גלגלים: 263.5 ס"מ

משקל: 1,390 ק"ג

מרווח גחון: 22 ס"מ

נפח תא מטען: 310 ליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, מובילאיי, 5 כוכבים ביורו NCAP

 

בעד: יכולת שטח, נוחות נסיעה

נגד: יחידת הנעה, תא נוסעים ומטען, מערכות בטיחות

מחיר: 140 אלף שקל

מבחן דרכים השוואתי

 

הכי יוקרתי - אודי Q2

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מנוע-גיר: 1.4 ליטר, טורבו-בנזין, 150 כ"ס. אוטומטית-רציפה

ביצועים (זינוק ל-100, מהירות מרבית): 8.5 שניות, 212 קמ"ש

צריכת דלק (רשמית): 18.2 ק"מ לליטר

בסיס גלגלים: 260 ס"מ

משקל: 1,355 ק"ג

מרווח גחון: 14.5 ס"מ

נפח תא מטען: 405 ליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, 5 כוכבים ביורו NCAP

 

בעד: עיצוב, יחידת הנעה

נגד: אבזור, נוחות

מחיר: 180 אלף שקל

מבחן דרכים  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים