שתף קטע נבחר
 

חשיפה: כלי רכב ממוגנים חדשים תוצרת כחול לבן

יצרנית הרכב הממוגן פלסן תתחיל לשווק שני כלי רכב ממוגנים חדשים מפיתוחה לכוחות ביטחון שונים בעולם. קבלו הצצה ראשונה להיירקס ולסנדקאט M-LPV

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שני כלי רכב ממוגנים ישראליים חדשים. פלסן, יצרנית הרכב הממוגן מקיבוץ סאסא, חושפת שני רכבי שטח ממוגנים חדשים פרי פיתוחה. ה"היירקס" וה"סנדקאט M-LPV" יוצגו בתערוכת הנשק והביטחון יורוסאטורי שנפתחת היום (יום ב') בפריז.

 

פלסן סנדקאט M-LPV (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

ההיירקס (Hyrax) הוא למעשה גרסה ממוגנת ל-מרצדס G קלאס הוותיק (סדרה 461) והוא צפוי להתמודד מול הדוד (על בסיס טויוטה היילקס) שמייצרת חברת מ.ד.ת והמשרת בצה"ל. עבור פלסן, לה שיתוף פעולה נרחב עם חברות מובילות כמו לוקהיד מרטין, אושקוש, נאביסטאר ו-AM גנרל, מדובר בכניסה ראשונה לקטגוריית "ממוגן קל" (עד ארבע טונות משקל עצמי), הנפוצה בצבאות שונים בעולם, שכן כלי רכב אלה מאפשרים ניוד מהיר של צוותי לוחמים בשטח קשה ובערים צפופות.

פלסן היירקס מרצדס G ממוגן (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

ה-G קלאס מגיע ממפעלי מרצדס בגראץ, אוסטריה, בתצורת שלדה בלבד עם מכסה מנוע וכנפיים, ואותו עוטף מרכב מיגון העשוי חומרים מרוכבים ועמיד לירי כדורים חודרי שריון. הוא מוצע בתצורות שלוש או חמש דלתות ועם יכולת שינוע של בין ארבעה לשישה לוחמים על ציודם.

 

פלסן היירקס מרצדס G ממוגן (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

ניר קאהן, מעצב הרכב הראשי של פלסן, אמר ל-ynet כי "היתרון הגדול בהתבססות על ה-G מתבטא בשלדה, במערך המתלים, בבלמים ובהיגוי המותאמים ומאושרים על-ידי היצרנית למשקל הגבוה, כך שלא נדרש כל שינוי במערכות אלו. החוסן המבני של ה-G מאפשר מלבד המשקל של קפסולת המיגון גם כושר העמסה של 800 ק"ג, יותר מכל רכב אחר בקטגוריה". עוד הוא מציין שנעשה ניסיון לשמור על שדה ראייה דומה ל-G רגיל עם תכנון שמשות מוקפד.


פלסן היירקס מרצדס G ממוגן (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)
 

ה-G קלאס מונע על-ידי טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר המפיק 183 כ"ס ומשודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית. הנעה כפולה-קבועה, הילוך כוח ושלוש נעילות דיפרנציאל (מרכזית, אחורית וקדמית) מבטיחים יכולת שטח ראויה. בתחום הבטיחות הוא כולל ABS, צמד כריות אוויר ובקרת יציבות.

 

פלסן סנדקאט M-LPV (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

הסנדקאט (SandCat) שיוצג בתערוכה הוא גרסה המכונה M-LPV, ייחודית לדור הרביעי של הדגם שתרם להיכרות של עולם הביטחון עם פלסן, והיה הראשון שפיתחה וייצרה בעצמה. הוא הושק לראשונה ב-2005 ומשרת אצלנו בכוחות משמר הגבול ובעוד 16 מדינות שונות בעולם לשימושים צבאיים ומשטרתיים.

 

ניר קאהן ציין כי "מבחינתי כמעצב זה היה כמו להחליף דור בפורשה 911. צריך היה לעדכן את העיצוב אבל גם לשמור על האלמנטים החתוליים המאפיינים את הזהות שלו כמו החרטום, האחוריים המשתפלים, והאתגר הכי גדול היה לשמור על צורתם הייחודית של חלונות הצד. למרות שהוא מאוד שונה, עדיין רואים שזה סנדקאט".


פלסן סנדקאט M-LPV (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

החידוש המשמעותי ביותר הוא שבשונה מהדגם הרגיל, ה-M-LPV לא מבוסס על שלדת טנדר פורד F550 אלא על מרכב מוגן המשמש גם כשלדה אחודה אליה מחוברים מכלולי ההנעה והמיתלים. תצורה זו הדומה למאנטיס של קארמור מקנה לו מיגון כנגד מיקוש שלא הוצע בעבר בדגם, אפיון שהופך לדרישה בקרב צבאות רבים בעולם.

 

לדברי החברה, תצורה זו מאפשרת לשנות את הרכב המיגון ולהתאים אותו במדויק לאיום הספציפי המשתנה בין אזורי לחימה בעולם. בתוך הקטגוריה המתפתחת יציע הסנדקאר M-LPV שילוב בין רמת מיגון גבוהה, ממדים בינוניים ויכולת שינוע של עד שמונה לוחמים.


פלסן סנדקאט M-LPV (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

כמו בדגמי הסדרה האחרים, מכלולי ההנעה מגיעים מהטנדר הגדול של פורד ובהם מנוע V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר (330 כ"ס), תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה (לא קבועה) עם הילוך כוח. הסרנים החיים נותרו ללא שינוי, אבל הקפיצים ובולמי הזעזועים עברו כיול בהתאם למשקל הייעודי. המרכב בתצורת חמש דלתות, מאפשר פריקה מהירה ומלבד הובלת לוחמים הוא יכול לשמש גם לנשיאת מערכות נשק, לתפקד כרכב ממסר, אמבולנס, רכב פיקוד קדמי ומודיעין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
פלסן סנדקאט M-LPV
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים