שתף קטע נבחר
 

מלכה קמה לתחייה: לנצ'יה דלתא אינטגרלה חדשה

תמורת 300 אלף יורו תוכלו לרכוש לעצמכם את אחת המכוניות המלהיבות שיוצרו אי פעם, או בית קטן על שפת אגם קומו

לנצ'יה דלתא אינטגרלה קמה לתחייה. סדנת "אוטומוביל אמוס" האיטלקית חשפה בתערוכת לכלי רכב קלאסיים ואקזוטיים בבזל, שוויץ, את האינטגרלה פוטוריסטה, ביטוי עכשווי לאחת המכוניות האגדתיות של המותג האיטלקי, אשר הפסיק לשווק מכוניות מחוץ לאיטליה ב-2014. היא תוצע במחיר שעומד על 300 אלף יורו - דומה למחירה של פרארי 812 סופרפאסט חדשה.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:


הדלתא אינטגרלה, גרסת הקצה הספורטיבית למשפחתית הקומפקטית של לנצ'יה, נולדה באמצע שנות השמונים, כחלק משינויים בתקנות אליפות העולם בראלי וביטול קטגוריית גרופ B הקיצונית. אלו חייבו את היצרניות להתבסס על דגמים בייצור סדרתי ובמותג האיטלקי החליטו על כן לייצר גרסה עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש והנעה כפולה-קבועה שבתחילה כונתה HF 4WD, או אינטגרלה בגרסתה הקיצונית יותר.

לנצ'יה דלתא אינטגרלה ()
גרסת הראלי שלה נחשבת עד היום, שלושה עשורים מאוחר יותר, למכונית המעוטרת ביותר ב-WRC עם לא פחות משש אליפויות עולם ליצרניות (1987-1992), בעוד נהגיה זכו באליפות ארבע פעמים - פעמיים עם יואה קנקונן ופעמיים עם מיקי ביאזון. גרסת הכביש יוצרה עד 1995 ונחשבת כיום למבוקשת ונחשקת בשוק רכבי האספנות. הדור השני וניסיון ההקמה לתחייה של הדלתא ב-2008 לא הצליח לשחזר את את ההילה של גרסת המקור.


לנצ'יה דלתא אינטגרלה ()
הדלתא פוטוריסטה מבוססת על הדגם הרגיל אבל כוללת חלקי מרכב עשויים קרבון (כמו מכסה המנוע, כנפיים קדמיות, פגושים ודלת תא המטען) ואלומיניום תוך ויתור על צמד דלתות אחוריות שהוצעו בגרסת המקור. שינויים אלו מאפשרים משקל עצמי של 1,250 ק"ג, 90 ק"ג פחות מגרסת המקור. תא הנוסעים משופר כעת - החל במושבים, דרך הגה, וגימורים בעיצוב בהשראת גרסת הראלי של המכונית.


לנצ'יה דלתא אינטגרלה ()
  

מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין נבנה מחדש עם סעפת יניקה ומשאבת מים שונים המאפשרים עליית תפוקה ל-330 כ"ס, 115 כ"ס יותר מהאינטגרלה EVO2 החזקה ביותר מסדרת הייצור האחרונה. גם המשך שרשרת ההנעה - תיבת 5 הילוכים ידנית והנעה כפולה-קבועה עברו חיזוקים על מנת לתמוך בתוספת הכוח.

 

אאוג'ניו אמוס, נהג מירוצים חובב, ובעל הסדנה האיטלקית, אמר "האינטגרלה היא הראשונה שאהבתי, הראשונה שגרמה לי לאהוב מכוניות, כבר בגיל שבע. המכונית הזו חשובה לי מאוד, היא מייצגת בעייני חווית נהיגה רומנטית – אנלוגית וטהורה. וזה הפך נדיר וכמעט בלתי קיים בעיקר בעולם המודרני, שנע מהר מידי, שטחי ובלתי מוחשי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים