האמר H1 - ממדבריות עירק למסלול המירוץ
סדנת שיפורים אמריקאית הפכה האמר H1, בוגר שירות קרבי בצבא ארה"ב, לחיית מסלול מהירה. אל תנסו את זה בצה"ל
סדנת שיפורים אמריקאית המתמחה בשיפוץ ושיפור דגמי האמר H1,
חשפה לאחרונה גרסה לא צפויה של רכב השטח הצבאי, עם התמקדות דווקא ביכולות על האספלט - תכניות לשיווק אין בינתיים, אבל שווה להתייחס למפרט המעניין.
הרכב שבתמונה מבוסס על האמר H1 משנת 1987 בתצורת טנדר דאבל-קבינה עם גג ודלתות ברזנט, שנרכש לאחר שירות ממושך בצבא האמריקאי. את מנוע ה-6.2 ליטר V8 דיזל אטמוספרי מתוצרת "דטרויט דיזל" שרבים מאיתנו מכירים היטב, החליפה יחידת 6.6 ליטר טורבו-דיזל מוכרת שממוקמת בדרך כלל בחרטומו של שברולט סילברדו. לאחר שינויים שונים הוא מפיק כעת לא פחות מ-800 כ"ס ו-207.4 קג"מ, כפליים מגרסת המקור החזקה גם כך.
הרכב שבתמונה מבוסס על האמר H1 משנת 1987 בתצורת טנדר דאבל-קבינה עם גג ודלתות ברזנט, שנרכש לאחר שירות ממושך בצבא האמריקאי. את מנוע ה-6.2 ליטר V8 דיזל אטמוספרי מתוצרת "דטרויט דיזל" שרבים מאיתנו מכירים היטב, החליפה יחידת 6.6 ליטר טורבו-דיזל מוכרת שממוקמת בדרך כלל בחרטומו של שברולט סילברדו. לאחר שינויים שונים הוא מפיק כעת לא פחות מ-800 כ"ס ו-207.4 קג"מ, כפליים מגרסת המקור החזקה גם כך.
כדי להתמודד עם תוספת הכוח הוחלפה תיבת שלושה ההילוכים האוטומטית בתיבה חזקה במיוחד עם שישה הילוכים. בנוסף הותקנה נעילת דיפרנציאל האחורי של ARB על-מנת לאפשר שעשועי החלקה במגרש החניה הקרוב. שינוים נוספים: גיאומטריה שונה במיתלים מאפשרת הנמכת מרכב ב-18 ס"מ (מרווח גחון של 39 ס"מ במקור) וקשיחות גבוהה יותר תודות לקפיצים ובולמי זעזועים שונים. נתוני ביצועים לא פורסמו.
יכולת הבלימה שופרה תודות לקאליפרים בני שש בוכנות של Wilwood, צמיגי השטח (גודייר MT) הוחלפו בפירלי P-זירו דביקים - דומים לאלה בהם מצוידות מכוניות ספורט - וחישוקי הברזל הכבדים (עם מנגנון נעילה למניעת פריקת הצמיג בלחץ נמוך) הוחלפו בחישוקים קלים בעיצוב ייחודי. בתא הנוסעים הוחלפו הכיסאות הספרטניים במושבי מירוץ של ספארקו והגה קטן של MOMO.