צ'קליסט לרכב שלכם
הנה כמה בדיקות חובה לרכב שאתם חייבים להכיר
בשיתוף ynet רכב חדש
החגים אחרינו וכמו תמיד, יש רשימה ארוכה של דברים שצריך לעשות: לנקות, לסדר את הבית ועוד כמה דברים קטנים. אך מה עם הדאגות הגדולות שטורדות את שלוותנו? ביטוח הבית, שנת הלימודים הבאה, רישום לאוניברסיטה, ביקורים בבסיס של הילד. ואל תשכחו עוד משהו, כזה שמלווה אתכם יום יום: המכונית.
רשימת הבדיקות שיש לבצע ארוכה במיוחד ומדוקדקת. אם תבצעו אותה באופן שוטף וקפדני, חוויית הבעלות שלכם תהיה הרבה יותר טובה. אז מה בודקים? ראשית מצב מכאני: זו הזדמנות מצוינת לרדת אל המכונית ולבדוק את ספר הרכב. מתי בפעם האחרונה בוצע טיפול? ישנם יצרני רכב שמסתפקים בקביעת נתון קילומטרים מסוים שבו יש לבצע טיפול, לדוגמה אם המכונית הגיעה ל-10,000 קילומטרים. אחרים דווקא מדגישים שצריך לבצע טיפול מדי שנה, כלומר מה שמגיע קודם.
אך טיפולים הם רק קצה הקרחון: בכל הקשור לתקינות הרכב, מומלץ גם לבדוק את הדברים הקטנים: האם לחץ האוויר בצמיגים תואם את הוראות היצרן? האם כעת, חודשים ספורים לפני החורף, המגבים עושים את עבודתם בצורה יעילה? ומה עם נוזל השמשות?
ומעבר לעניינים מכאניים, ישנו כמובן גם עניין הרישוי: כיום, על-פי החוק בישראל, מכוניות חדשות לא צריכות להגיע אל מכון הטסטים במשך שלוש שנים מיום עליית הרכב על הכביש. עם זאת, את הרישיון צריך כמובן לשלם, ולכן מומלץ לבדוק האם אכן הטסט שולם. ואם מדובר ברכב ישן יותר, שגילו הוא מעל שלוש שנים, כמובן שמומלץ תמיד לבדוק האם מבחן הרישוי השנתי, כלומר ה"טסט", באמת בוצע. לפעמים שוכחים ולמרבה המזל מדינת ישראל מעניקה ארכה למי ששכח ולא הזניח את העניין במשך זמן רב.
וכמובן, בל נשכח, לצד ענייני הרישוי יש לנו גם ביטוח: ביטוח החובה מטפל בנושא של פגיעה חלילה בנהגים או הולכי רגל אחרים. הביטוח המקיף נוגע למכונית עצמה ולמקרה שיגרם לה נזק. עוד נקודה חשובה במיוחד: המכונית נקיה? תתפלאו, ניקיון המכונית תורם הרבה לתחושה בתא הנוסעים. היכולת להיכנס למכונית נקיה לפעמים עושה את ההבדל בין יום עבודה מעצבן לתחילתו של יום עבודה מוצלח במיוחד, שלא לדבר כמובן גם על הנסיעות המשפחתיות.
אתם נמצאים במצב רוח טוב במיוחד? בדקו את הצבע: לפעמים צבע של מכונית מתעייף ודוהה ודורש חידוש: במיוחד במכוניות שבילו זמן רב תחת שמש ישראלית קופחת. במקרה כזה מומלץ להשקיע טיפול פוליש ווקס למכונית שיחדש את הצבע ויעניק לה עוד מעט ברק.
כמובן, אפשר להימנע מכל הדאגות האלה ולהתחיל את השנה ברגל ימין, בלי בעיות. הפתרון הוא מסלול ליסינג פרטי, כזה שמכסה את כל הנקודות הללו: במסלול ליסינג פרטי, כל ההיבטים המעיקים של הבעלות על המכונית, הדאגה האם הטסט בוצע, נושא ההקפדה על הטיפולים, נושא עלויות מבחני הרישוי, שלא לדבר כמובן על כאב הראש שכרוך בלבצע את הטסט השנתי, מטופל על ידי חברת הליסינג.
מה שנותר ללקוח הוא רק ההליך השגרתי של התשלום החודשי, שגובהו נקבע על-ידי הלקוח באופן הנוח ביותר. בסוף התקופה, הלקוח גם לא צריך לדאוג כיצד ימכור את המכונית, אלא אם יבחר במכונית בסוף התקופה. בקיצור- מינימום דאגות וצ'קליסט של סעיף יחיד.
בשיתוף ynet רכב חדש