שתף קטע נבחר

איך לנסוע ברכב חדש מבלי לשלם עליו

רוצים לנסוע במכונית חדישה, לקרוע ניילונים, להריח את הריח האופייני לתא נוסעים שאיש לא ביקר בו עדיין ובכל זאת לא לשלם על כל התענוג הזה? אין בעיה

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

מה הייתם עושים עם 90 אלף שקלים? שאלה שיש לה הרבה תשובות, אך למען האמת, סביר להניח שברגע זה יש לכם 90 אלף שקלים ואולי אפילו יותר. הם שוכבים אצלכם בחניה, אוספים אבק, ולא זזים לשום מקום. אולי עכשיו, ברגע זה, שכן דופק אותם קצת והופך אותם - בגירוד פגושים מצמרר, ל-87 אלף שקלים, לכו תדעו.

 

לרוב הישראלים שאנחנו מכירים יש לפחות מכונית אחת בבעלותם. והם (אתם) עדיין מתייחסים למכונית כנכס לכל דבר. אבל זה נכס שאינו מניב. אינו מייצר הכנסה. אם כבר, הנכס הזה מאבד כספים, כי מה לעשות שיש דבר כזה "ירידת ערך" ומכונית מאבדת מערכה. הרבה ובמהירות. אז איפה הנכס הזה, היכן ההשקעה הנבונה?

 

עכבר מחשב ושטרות כסף (אילוסטרציה: Shutterstock)
(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

זה כמובן לא חייב להיות כך: אפשר לבחור במסלול ליסינג פרטי תפעולי ולמכור את המכונית הנוכחית (אחרי סילוק ההלוואה, הסרת השיעבוד, פרסום בלוחות המשומשות, התמקחות עם קונים, הרחקת סוחרים, ספיגת מו"מ ים תיכוני צבעוני, יום עבודה שרוף במכון הבדיקה ותור ארוך בדואר להחלפת הבעלות). אז במחיר כלכלי כואב ואחרי שעות אולי ימים רבים של התעסקות, התנתקנו מהמכונית הפרטית כמו פעם. אבל זה הזמן לעבור לעולם החדש.

 

בליסינג פרטי תפעולי משלמים מקדמה עבור המכונית. גובה המקדמה לא חייב להיות עשרות אלפי שקלים, הוא יכול להיות נמוך משמעותית. לאחר ששילמנו את המקדמה, נקבע את גובהם של תשלומי החכירה החודשיים, וכתוצאה מכך את גובה הסכום שיש לשלם בסוף התקופה - לרוב 36 חודשים.

 

סכום התשלום האחרון יכול גם להוות מקדמה עבור הרכב הבא. כלומר אנחנו תמיד נוסעים במכונית חדישה, בטיחותית ומוכנה לנסיעה. עלויות הביטוח מגולמות בתשלום החודשי וגם התחזוקה היא כמובן על חשבון חברת הליסינג. וזה מביא אותנו לשאלה המקורית: אז מה אנחנו עושים עכשיו עם עשרות אלפי שקלים שנותרו לנו פנויים ביד?

 

ובכן, התשובה לא בהכרח חייבת להיות "נבזבז אותם": המשק הישראלי נמצא כיום בנקודה שקשה להגדירה כ"יציבה". שחקנים רבים בכלכלה מדברים (בינתיים בלחש) על מיתון בדרך ולכן שווה להשקיע את הכסף באפיקים נוחים שיניבו תשואה סבירה, במקום למהר ולרכוש משהו יקר. אחרי הכול, מכונית חדישה כבר יש לנו בבית.

 

מעבר לכך, אפשר גם לשדרג את איכות החיים באופן שלא יהיה בזבוז של כסף, כלומר, לא חייבים לשרוף הכול על חופשה בחו"ל. אפשר למשל להקצות את הסכום הזה למשימה שאף אחד לא אוהב לעשות כי תמיד חסר כסף, שיפוץ של הבית שמסוגל להעלות את ערכו בקלות ובכך בעצם להשביח נכס שקיים אצלנו ולהפוך אותו לבעל ערך גבוה יותר.

 

מעבר לכך, עם עשרות אלפי שקלים אפשר גם לבצע "שיפוץ ושדרוג עצמי", כלומר ללכת ללמוד. דווקא בתקופה כזו שבה שוק העבודה לא יציב, תמיד טוב למצוא עוד תחומי עניין, עוד כישורים, עוד כמה יכולות להוסיף לקורות החיים. כי בסופו של דבר, במאזן הכללי, תמיד טוב להיות יותר משכיל. ואם לא אנחנו, אפשר תמיד להשתמש בכסף כאמצעי עידוד לילדים שלא יחזור על עצמו: יש כסף זמין? הגיע הזמן לסגור אותו, לחסוך אותו ובבוא היום ללכת ללימודים גבוהים.

 

בנוסף, יש גם מי שישתמשו בכספים כאלה כדי לפתוח עסק קטן, כזה שיניב בעתיד סכומים שיאפשרו לא רק לכסות על גובה הסכום שהיינו שורפים אם הינו רוכשים מכונית בכסף מזומן, אלא גם יהווה מקור להכנסת כספים בפני עצמו.

 

וכן ,לפעמים גם הנפש זקוקה לחופש, לא כזה שעולים בו על מטוס, אלא כזה שבו מתפתחים במישור האישי: קחו את הכסף ונסו להוציא אותו על משהו שמביא לכם שלווה. אולי מדובר בתחביב, אולי סדנת רוחניות שרציתם לחוות, אולי בכל זאת הטיול שהבטחתם לעצמכם לפני גיל 50, זה שיעשה לכם ממש טוב כי ברור לכם שזה משהו שאתם חייבים לעשות לפחות פעם בחיים.

 

לא משנה מה תבחרו לעשות עם הכסף שלכם. יש הרבה מה לעשות עם עשרות אלפי שקלים, זה הרבה כסף שחסכתם באמצעות מהלך אחד נכון. מגיע לכם ליהנות.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים