שתף קטע נבחר
 

אל תזוזו - בבקשה

במקום לכתת רגליים בחום מעיק בין אולמות תצוגה יש מקום אחד שמרכז הרבה

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

עוד רגע כבר אוגוסט - הילדים מטפסים על הקירות אחרי שנגמרו הקייטנות ובחוץ מראה מד החום על 35 מעלות נעימות, ואם אתם גרים בדרום אז בחוץ שוררות 40 מעלות מהנות. איזה יופי, עכשיו לכו לקנות מכונית חדשה.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

איך זה עובד? הרי אתם מכירים את הטקס. נכנסים למכונית הישנה ונוסעים לעיר גדולה שבה יש הרבה סוכנויות רכב - רצוי שיהיו קרובות אחת לשנייה. בואו נהיה רגע אחד מציאותיים, הכוונה היא לתל אביב או לחיפה. אחרי זה אנחנו עוצרים את המכונית ברחוב של הסוכנויות ומחפשים חניה. צועדים ברגל לסוכנות הראשונה ונתקלים במתקפה של אנשי מכירות שלהוטים להסביר לנו מה הכי טוב.

 

הם מדגישים מה הכי טוב אצלם, למה שלהם הכי יפה, ולמה שלהם הכי ביצועיסטי ובטוח. בסוף יש קטלוג מכרומו ואולי אפילו אספרסו. את הקטע הזה יבואני הרכב לא שינו מאז שנות השבעים, אולי רק את הצבע של ההדפסה. ואז הולכים בחום ובלחות שמדביקה את המכנסיים עד לסוכנות השנייה שנמצאת במרחק נוח של בערך עשרים דקות. שוב אותו סיפור והררי מידע שחלקו כלל לא ברור או נהיר.

 

בתעוזה אתם מספרים שהיתם בסוכנות שליד ואז איש המכירות מנסה בעדינות לבצע הערכה פרטית משלו, האם אתם רציניים או האם באתם כדי לשתות מים קרים ולבזבז לו את המזגן. יש מצב שאתם רציניים ובאתם עם הכסף ביד ואז איש המכירות ינסה שוב להבהיר לכם ששלו הכי טוב. כי של השני פחות טוב. לא חס וחלילה בלכלוכים, פשוט ככה זה. ואז שוב אותו סיפור, סוכנות שלישית. אתם מסיימים יום ממש מעייף שבו עשיתם את אותה פעולה, כלומר לשבת במכונית, מעל חמש פעמים כשסביבכם מכרכרים מלאכי מכירות פולטים רצף של מילים לא ברורות וקיצורי אותיות שאפילו גוגל לא מכיר.

 

בסופו של יום מפרך כזה, לא ראיתם אפילו רבע ממה שבאמת יש לשוק הרכב להציע. באמצע התעייפתם. ואז בדרך קלטתם: הילדים לא באו איתכם (להם יש את התבונה להישאר בבית במזגן עם הסמארטפון מול האף), ובלי מילה שלהם איך אפשר בכלל לקנות מכונית? מי ישב מאחור? אבא? אמא? זו בהחלט בעיה. בערב תפרסו את הקטלוגים מהכרומו על השולחן בסלון ותנסו להיזכר איזה כיסא יותר נוח? ככה לא מקבלים החלטה על רכישה של כלי תחבורה שעולה עשרות אולי מאות אלפי שקלים.

 

בכל מקרה, במפתיע, ענף הרכב הישראלי לא חשב עד היום על פתרון כולל שיכול לאפשר ללקוח בשוק לרכב חדש, להשוות בין מכוניות בשקט ובשלווה ולהחליט מה הכי טוב בשבילו. ענף הרכב כנראה לא עשה דבר כזה מעולם בגלל שהתחרות בין מותגי הרכב השונים פשוט ברורה מדי. כשאפשר לשבת בשקט ובשלווה בין שתי מכוניות ולמשש עם הידיים למי יש בד יותר נעים בכיסא, ההכרעה יותר מדי קלה לטובת אחד מהצדדים.

 

ויש כלי המאפשר לעשות זאת, בלי להיגרר באוגוסט ברחוב ולהזיע. אפשר לעשות זאת באמצעות ליסינג פרטי תפעולי, כאשר כל מה שצריך לעשות זה לפתוח את האינטרנט או לסירוגין פשוט להגיע לסוכנות – ולבצע את ההשוואה בקלות ובנוחות. היתרון הגדול ביותר: אין לחץ לסגור על מותג או דגם מסוים. אף אחד לא יושב לקונה הפוטנציאלי מאחורי הגב ולוחץ עליו לקחת מכונית מסוימת. הכל טוב. ובכל מקרה כך ניתן להגיע להחלטות כלכליות יותר חכמות, יותר נכונות ויותר מושכלות בלי טרטור, בלי להתבלבל.

 

כמובן, לליסינג פרטי תפעולי יש עוד יתרונות מובהקים: הלקוח משלם עבור הרכב מקדמה, כלומר הוא לא צריך לגשת לבנק ולמשוך את כל הסכום. המקדמה אינה גבוהה ואינה מכבידה. לאחר מכן הלקוח משלם מדי חודש סכום שנגזר מגובה המקדמה - ובסוף התקופה התשלום האחרון יכול לשמש כמקדמה עבור המכונית הבאה. כלומר תמיד נשארים עם מכונית חדשה. ומעבר לכך, התחזוקה והביטוח נעשים על חשבון חברת הליסינג.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל פוסק
אולם תצוגה
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים