ריינג' ספורט - 51 ק"מ על חשמל בשטח
לנד רובר חושפת גרסה היברידית נטענת לריינג' רובר ספורט המסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות ולנסוע 51 ק"מ ללא טיפת בנזין. בישראל היא תנחת ברבעון הראשון של השנה
לנד רובר חושפת גרסה היברידית נטענת לריינג' רובר ספורט, כחלק ממתיחת הפנים קלה של הדגם. לדברי היבואנית, חברת המזרח, דגם זה ינחת כאן ברבעון הראשון של 2018.
ריינג רובר ספורט פלאג אין הייבריד
הריינג' ספורט הוא הדגם הראשון של היצרנית לקבל את יחידת ההנעה היברידית נטענת המכונה P400e. זו משלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר (300 כ"ס) עם מנוע חשמלי (116 כ"ס) המפיקים יחדיו 404 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
יחידת ההנעה מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות, 0.6 שניות פחות מגרסת הבנזין הרגילה (P300) בדרך למהירות מירבית של 220 קמ"ש. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 13.1kWh מאפשרים טווח נסיעה של 51 ק"מ על חשמל בלבד. זמן הטעינה עומד על שעתיים ו-45 דקות.
יחידת ההנעה החשמלית מביאה לצמצום בנפח תא המטען ב-73 ליטר ל-703 ליטר והיא גם מאלצת אותנו לוותר על שורת מושבים שלישית המצויה כאופציה בדגמים האחרים. המשקל העצמי נושק ל-2.5 טון, הכבדה ביותר בהיצע הדגם, כ-400 ק"ג יותר מגרסת הבנזין הרגילה. לנד רובר טוענת שמתלי האוויר כוילו מחדש על מנת לתמוך בתוספת המשקל.
מהצד השני של הסקאלה, לנד רובר עדכנה את גרסת SVR, הקיצונית ביותר של הדגם. מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש על המפיק כעת 575 כ"ס, תוספת של 25 כ"ס. זו מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות, קיצוץ של 0.2 שניות לעומת הדגם היוצא.
כבעבר, היכולת הדינמית מגובה במכלולים בכיול שונה כמו תיבת 8 הילוכים ספורטיבית של ZF (עם העברות מהירות יותר מזו הרגילה), הנעה כפולה קבועה עם חלוקת כוח משתנה, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מיתלי אוויר בכיול שונה, מוטות מייצבים אקטיביים ובלמים של ברמבו.
ריינג' רובר ספורט P400e