תאורה בדיונית: הפנס של מרצדס ומיליון הפיקסלים
קבלו את יחידות התאורה המתקדמת בעולם מבית מרצדס, עם יותר ממיליון פיקסלים בכל יחידה. מה זה נותן? התאמת עוצמה ופיזור האלומה בהתאם לתוואי ולמכונית ממול
ספינת הדגל של מרצדס, ה-S קלאס האלמותית, שילבה בתעשיית הרכב מספר גדול של חידושים במהלך השנים, כאלה שהגיעו מאוחר יותר לא רק לדגמים פחות-יקרים של המותג, אלא לכל תעשיית הרכב. ובעיקר מדובר בחידושים בתחום הבטיחות, למשל התמודדות מוצלחת עם מבחני ריסוק (1958), ABS למניעת נעילת גלגלים (1978), בקרת יציבות (1995), הכנת מערכות שונות לפני תאונה (2002), בקרת שיוט אדפטיבית (2006), זיהוי חוסר עירנות נהג (2010) ועוד.
וכעת חושפת מרצדס את מערכת הבטיחות הבאה, אותה תשלב בדגמי הקצה הסופר-יקרים שלה בשלב ראשון. מדובר ביחידות תאורה דיגיטליות-אקטיביות המכילות יותר ממיליון פיקסלים כל אחת, אותן תשלב לראשונה במכונית היקרה ביותר שלה, S קלאס מאייבך. לדברי היצרנית, רזולוציה של מעל מיליון פיקסלים לכל פנס קדמי לא רק מייצרת תנאי תאורה אידיאליים עבור כל מצב נהיגה, אלא גם מרחיבה את יכולת הניתוח והזיהוי המוקדם של מערכות הסיוע והבטיחות האחרות.
המערכת צוברת נתונים ממצלמה ייעודית ומערכת חיישנים מקיפה, בעזרתה מנוטרת הדרך. נתונים נוספים מגיעים מעצמים שונים הנמצאים בדרכה של המכונית - למשל הולכי רגל, חיות או כלי רכב אחרים - כמו-גם ממערכת הניווט במכונית, המזהה את מיקומה המדויק ויודעת לאיזה תוואי דרך עליה לצפות. בהתאמה, המערכת מתאימה במדויק את עוצמת ואופן פיזור אלומת האור באופן שמשלב תאורה מיטבית של הכביש, התמרורים ומשתמשים אחרים, מבלי לסכן את הבאים ממול.
מערכת התאורה המתקדמת מייצרת על הכביש מעין סימון המסייע לנהג במקרה של אספלט מושלג או קפוא, עבודות בהמשך הדרך, מכונית מלפנים, אזור מוגבל במהירות וחיצי הנחיה. בנוסף היא יכולה "לייצר" פסי הנחיה ברוחב המכונית על מנת להקל עת הנסיעה בתוך נתיב צר בעת עבודות בכביש.
בשלב מאוחר יותר תשולב המערכת גם בדגמים זולים יותר, ויש להניח כי בסופו של דבר תגיע לדגמים עממיים. בינתיים היא צפויה להשתלב כתוספת בתשלום, לא זניח כלל ועיקר.
מרצדס פנס תאורה