פולקסווגן מציגה - גולף GTI אולטימטיבית
עדיין לא ברור אם היא אכן תגיע לישראל, אך גולף GTI בגרסת TCR מתיימרת להציב רף ספורטיבי חדש למשפחתית הקומפקטית של פולקסווגן
פולקסווגן חשפה במהלך סוף השבוע איורים שונים כקדימון לגולף GTI קיצונית תחת השם TCR. גרסת הקצה לקומפקטית המפורסמת בעולם והמכונית הנמכרת ביותר בקטגוריה עם יותר מ-2.2 מיליון יחידות מאז הושקה לפני יותר מארבעה עשורים, תוצג בעוד ימים ספורים בכנס חובבי המותג שיערך באוסטריה. יבואנית המותג לישראל, חברת צ'מפיון, אישרה כי היא עשויה להגיע לישראל.
במידע הרשמי אותו חשפה היצרנית מובהר כי בחרטום ה-GTI החזקה יוצב מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין המוכר (EA888) שמשמש כיום דגמים שונים של הקונצרן בתצורות והספקים שונים. כאן הוא מפיק 290 כ"ס, 25 כ"ס יותר מהקלאב ספורט היוצאת אך עדיין 20 כ"ס פחות מהקלאב ספורט S שיוצרה במהדורה מוגבלת (400 יחידות) והייתה במשך תקופה מסוימת מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר בנורבורגרינג.
ה-GTI מכונה TCR על שם סבב אליפות העולם במכוניות סאלון בו זכה ז'אן-קרל ורנאי, נהג קבוצת פולקסווגן העונה הקודמת. בפועל מדובר בגרסה מעודכנת לקלאב ספורט הוותיקה.
האיורים חושפים מראה אגרסיבי יותר מה-GTI הרגילה, עם פגושים הכוללים כונסי ומסיטי אוויר בולטים, צמד מפלטים מודגשים מאחור וחישוקים גדולים הנדרשים כדי להכיל בלמי דיסק גדולים יותר. מערך המיתלים מונמך ומוקשח ביחס ל-GTI הרגילה ואת הבידול משלימות מדבקות TCR בחלקן התחתון של דלתות הצד מאחור.
במידע הרשמי אותו חשפה היצרנית מובהר כי בחרטום ה-GTI החזקה יוצב מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין המוכר (EA888) שמשמש כיום דגמים שונים של הקונצרן בתצורות והספקים שונים. כאן הוא מפיק 290 כ"ס, 25 כ"ס יותר מהקלאב ספורט היוצאת אך עדיין 20 כ"ס פחות מהקלאב ספורט S שיוצרה במהדורה מוגבלת (400 יחידות) והייתה במשך תקופה מסוימת מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר בנורבורגרינג.
פולקסווגן גולף GTI TCR