שתף קטע נבחר
 

הפתעת ספטמבר בשוק הרכב

נתונים ראשוניים: למרות החגים נמסרו בחודש שעבר 14 אלף מכוניות חדשות, אבל הירידה בשוק הרכב גדלה ל-4%. וכמה ישראלים התחדשו בפורשה חדשה החודש?

חודש ספטמבר החולף היה צנוע במיוחד בימי עבודה - תשעה בלבד. לכן העריכו בענף הרכב כי מדובר יהיה בחודש חלש במיוחד ביחס לשנים אחרות בהן חלקו חודשי ספטמבר ואוקטובר את חגי תשרי.

 

פורשה קאיין (צילום: ניר בן זקן)
פורשה - הפתעת שוק הרכב בספטמבר(צילום: ניר בן זקן)

 

אבל נתונים ראשוניים שהגיעו לידי ynet מגלים כי מסירות הרכב בחודש החולף עלו בכל זאת על הציפיות, עם כ-14 אלף מכוניות חדשות - אפילו לא חודש החגים הגרוע ביותר בשנים האחרונות. באוקטובר 2016 למשל, שבו נפלו מרבית ימי החגים לפני שנתיים, נמסרו 13.6 אלף מכוניות.

 

למרות זאת, מתחילת השנה נמסרו רק 226 אלף מכוניות חדשות, זאת לעומת 238 אלף בתשעה החודשים האחרונים בשנה שעברה - בה חלו החגים בעיקר באוקטובר. התוצאה: קצב הירידה במסירות השנה הואץ מ-2.8% בשמונת החודשים הראשונים, ל-4% בתשעת החודשים השנה. עם זאת, נתוני חודש אוקטובר צפויים "לאזן" את קצב הירידה.

 

יונדאי ממשיכה להוביל את השוק עם 34 אלף מסירות מתחילת השנה, לפני קיה עם 29,800, טויוטה עם 24 אלף וסקודה עם 17,400 מכוניות חדשות. ניסאן השלימה כבר מסירת 12.5 אלף מכוניות, מאזדה מסרה כבר 11,500 מכוניות, סוזוקי 11 אלף, רנו 8,800 וסיאט 7,400.

 

בשוק היוקרה קובעת השנה פורשה-ישראל שיא עם מסירת לא פחות מ-50 מכוניות חדשות בתשעה ימי עבודה, נתון המסירות השנתי עבורה עד לפני כשלוש שנים. בכך הגיע מותג מכוניות הספורט הגרמני לראשונה מאז הושק בישראל בייבוא סדיר (אמצע שנות ה-90) ל-200 מכוניות חדשות בשנה, שלושה חודשים לפני סיומה. את שוק היוקרה ממשיכה להוביל אודי עם 3,675 מסירות, לפני מרצדס עם כ-3,500 וב.מ.וו עם כ-3,250 מכוניות חדשות מתחילת השנה.

 

המכונית הנמכרת ביותר השנה עד כה היא יונדאי איוניק עם מעל 9,000 מכוניות, אך קיה ספורטאז' מצמצם פערים עם 8,500 יחידות שנמסרו עד כה, הפרש שעוד עשוי להיסגר ברבעון האחרון לאור דיווחי יבואנית יונדאי (כלמוביל) על מצוקת מלאי של המשפחתית ההיברידית. יונדאי טוסון שלישי (7,600), לפני קיה פיקנטו (7,500), יונדאי i10 (עם 6,800) וקיה נירו (6,700), שסוגר חמישייה קוריאנית בפסגה - כולה מתאגיד יונדאי-קיה.

 

סקודה אוקטביה (6,300) היא האירופית הראשונה בדירוג, לפני טויוטה קורולה (5,200), טויוטה CH-R (עם 4,700), מיצובישי אאוטלנדר (4,330), טויוטה יאריס (4,100) ומאזדה 3 (4,300) שרושמת השנה התחזקות, לפני החלפתה בדגם חדש ב-2019.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים