הטנדר הבא שלכם עשוי להיות חשמלי וספורטיבי
חברה אמריקאית קטנה חושפת אב-טיפוס לטנדר חשמלי מסוגנן עם טווח נסיעה ענק, כוח מנוע אדיר וביצועים של מכונית ספורט קיצונית. הבטחה לייצור כבר ב-2020
הבחירה בתצורת הטנדר עבור השוק האמריקאי אינה מפתיעה, שכן נראה כי לאורך השנים, למרות שינויים דרמטיים בתעשייה ועליה חדה במחיר הדלק, קהל היעד של טנדרים בצפון אמריקה אינו קטן. על הדרך מצליחה היצרנית הקטנה להקדים את טסלה בהצגת הטנדר חשמלי ראשון.
שלא במפתיע, ה-R1T נראה מרשים וייחודי, בין היתר בזכות יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, וויתור על סבכה קדמית שאינה נדרשת ברכב חשמלי וידיות פתיחת דלתות מוחבאות לטובת צמצום מקדם הגרר.
הטנדר החשמלי אמנם אינו ענק במונחים אמריקאיים, אך עם 547.5 ס"מ לאורך ו-201.5 ס"מ לרוחב הוא ארוך ב-14.5 ס"מ ורחב ב-16 ס"מ מטויוטה היילקס המוכר לנו. גם מרווח הגחון (36 ס"מ) וזוויות הגישה והנטישה (30/34 מעלות) נדיבים מהמקובל בקטגוריה. תא הנוסעים (דאבל קבינה) של האב טיפוס מרשים אף הוא, עם עיצוב וחומרים שאינם מוכרים ברכבי עבודה, לרבות לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע ענק השולטים במערכות השונות, כמו-גם עור ועץ לרוב.
הארגז האחורי קטן יחסית (140 ס"מ לאורך 138.5 ס"מ לרוחב) אבל כולל דלת וכיסוי נפתחים חשמלית. בנוסף יש תא לרוחב המרכב (בנפח 350 ליטר) בין הארגז לקבינה היכול לשמש לגלשן או תיק מקלות גולף ותא נוסף מלפנים (בנפח 330 ליטר) מתחת המכסה הקדמי. על הארגז ניתן להתקין מנשא ייעודי לאוהל וכושר ההעמסה דומה לטנדרים קטנים - 800 ק"ג. לעומת זאת, כושר הגרירה עומד על 5 טון, 1.5 טון יותר מהמקובל בקטגוריה.
יחידת ההנעה כוללת ארבעה מנועים חשמליים - אחד לכל גלגל - ומאפשרת כך הנעה כפולה עם הכוונת מומנט. נתוני התפוקה המשולבת בדגם האב-טיפוס מפלצתיים: 750 כ"ס ו-1,428 קג"מ המאפשרים זינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-3 שניות בלבד, נתון דומה ל פורשה 911 GT3 RS. תהיה אפשרות בחירה בין שלוש סוללות בקיבולת 105, 135 או 180 kWh המקנות טווח הנסיעה של כ-370, 480 ו-640 ק"מ בהתאמה.