שתף קטע נבחר

סרטון ההתאבדות של הרכבת: נהגי קטר לא ישנים בלילות

הסערה בעקבות ההתאבדות בתחנת הרכבת בבית יהושע והסרטון שהחליטה הנהלת החברה לפרסם אינה פוסקת. היום מדברים נהגי הקטר על הטראומה הקשה ומודים כי יש להם עזרה סוציאלית בדמות פסיכיאטרים ופסיכולוגים ואפילו טיפול תרופתי - "אבל עדיין זה לא מספיק"

סרטון ההתאבדות המזוויע שהופץ אתמול על-ידי רכבת ישראל ממשיך להכות גלים על רקע מצוקתם של נהגי הקטר עליה איש אינו מדבר. מתוך כ-300 רכבות שהושפעו על-ידי התפרצויות למסילה, אחדות היו מעורבות באופן ישיר במספר הולך וגדל של התאבדויות, רובן המכריע עם תוצאה קטלנית מיידית. כך גם באירוע שתועד אתמול על-ידי מצלמות תחנת הרכבת בבית יהושע ונשלח לכתבי התחבורה מבלי שיוסתר בו דבר.

 

צפו בראיון המלא:

 

מוות בתחנת בית יהושע: גבר זינק למסילה והוטח לרציף 

 

לדברי הרכבת, הסרטון המזעזע נשלח לכתבים "לצורך הבנת האירוע והתרשמותם האישית וכחומר רקע", אך בקרב נהגי קטר לא ברור מדוע כך נעשה: "לא ברור למה העבירו את הסרטון המחריד הזה", אמר משה מתוק, נהג רכבת שהתראיין לתכנית הבוקר של ynet. 

 

מה היה שונה אתמול ולמה היינו צריכים לקבל את הסרטון המחריד הזה?

"אני לא יודע למה הביאו לכם את הסרטון המחריד הזה, זה לא נעים לא לנו ולא למשפחה לראות את זה. בשנים האחרונות הנהגים נחשפים להרבה מקרי התאבדויות. יש לזה השלכות, הרבה נהגים עוברים פוסט-טראומה. יש השלכות על המשפחה, על חיי הזוגיות. יש להם קושי לחזור לנהיגה".

 

עד כמה זה נפוץ?

"לאחרונה יש ריבוי של מקרים כאלה. יש תקופות שאין ויש תקופות שזה קורה גם פעמיים שלוש בשבוע".

 

אז אין הרבה נהגים שלא חוו את זה על בשרם?

"אין הרבה, וגם מי שלא חווה, חווה כי החברים שלו חוו את זה".

 

ואיך זה משפיע?

"אנשים נמצאים בפחדים, סביבת הנהג מאוד לחוצה. הנהג נמצא לבד, יש לזה הרבה השלכות, ומי שדרס במיוחד".

 

דיברת עם הנהג, הסרט משפיע עליו?

"לא רק הנהג הזה. אל תשכח שקרו הרבה מקרים וכל הנהגים פה הם החברים. אני יודע אישית שהנהגים עוברים תקופות לא קלות וזה לאורך כל החיים. זה משליך על הבית, משפחה, חיי זוגיות. יש הרבה נהגים שלא חזרו לנהיגה".

 

אתם מטופלים?

מטופלים, (אבל) אני לא חושב שזה מספיק. יש לנו עזרה סוציאלית, שולחים לפסיכיאטרים, פסיכולוגים, יש טיפול תרופתי, אבל עדיין זה לא מספיק. אנחנו צריכה תמיכה יותר חזקה במיוחד כשיש ריבוי של מקרים כאלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רכבת ישראל
הסרטון שפרסמה הרכבת
צילום: רכבת ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים