פורד אקספלורר חדש הוצג - יגיע אלינו בסוף 2019
דור חדש לרכב הפנאי הפופולארי של פורד בארה"ב, עם בסיס כל-חדש, יחידות הנעה מודרניות, מערכות בטיחות אקטיביות והבטחה לתא נוסעים מרווח ואיכותי מבעבר
פורד חושפת אקספלורר חדש,
דור שישי לאחד מרכבי הפנאי הפופולאריים והוותיקים בארה"ב, שינסה להתמודד טוב יותר מול המתחרה הישיר והעדכני - שברולט טראוורס.
לדברי דלק מוטורס, יבואנית פורד, הוא ינחת כאן לקראת סוף השנה הנוכחית.
שינויי המראה מתבטאים בעיקר בחזית, עם יחידות תאורה צרות המשתלבות בסבכת-ענק. השאר דומה לדגם היוצא, לרבות קורה C אלכסונית-אחורית רחבה, כמקובל בכל רכב פנאי בשוק האמריקאי.
תא הנוסעים עבר שדרוג מסיבי ונראה בתמונות טוב משמעותית, בין היתר עם לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3), מסך מגע-טאבלט ענק ("10.1) ובורר הילוכים בצורת חוגה. גם מערך הבטיחות שודרג כמתבקש עם בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור וסיוע עם נגרר) ותאורה דינמית. בנוסף תוצע מערכת חניה אוטומטית חדשה (במקביל או בניצב).
אבל החדשות הגדולות הן חזרה לפלטפורמת הנעה אחורית, אותה נטש הדור הקודם של האקספלורר שהוצג בסוף 2010. הממדים אומנם דומים אבל בסיס הגלגלים גדל בכ-16 ס"מ (302.5 ס"מ) ובכך אמור לאפשר מרחב מחיה טוב יותר לשבעה נוסעים. תא המטען מציע 515 ליטר של נפח כאשר כל המושבים בשימוש (79 ליטר פחות מהדגם היוצא) ו-1,356 כשהשורה השלישית מקופלת (113 ליטר יותר). המשקל העצמי (1,970 ק"ג), נמוך ב-50 ק"ג.
האקספלורר יוצע בשלב ראשון רק עם מנועי טורבו בנזין: ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר שעברו ביורשה מהדגם היוצא עם 300 כ"ס (20 כ"ס יותר) ו-42.8 קג"מ, או V6 בנפח 3.0 ליטר כפול-מגדשים חדש המחליף את ה-3.5 ליטר, עם הספק זהה של 365 כ"ס ומומנט של 52.5 קג"מ (4.1 קג"מ יותר). מנוע V6 אטמוספרי שהוצע בשוק המקומי לא ישווק עוד וגרסה היברידית תצטרף להיצע בעתיד.
שני המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה עם הנעה כפולה בשני המנועים ואפשרות לאחורית בלבד רק במנוע הקטן. תוספת הכוח, התיבה החדשה ומצב גרירה ייעודי בבורר הנהיגה, מאפשרים לדברי היצרנית שיפור ניכר ביכולת הגרירה החשובה כל כך עבור האמריקאים: 2.5 טון במנוע הגדול (270 ק"ג יותר מהדגם היוצא) ו-2.4 טון בקטן (1,040 ק"ג יותר מבעבר).
פורד טוענת כי גם יכולת השטח שופרה ומזכירה תוספת של 0.2 ס"מ למרווח הגחון (20 ס"מ) ושיפור זוויות הגישה (20.1 מעלות לעומת 15.6) והנטישה (22 מעלות לעומת 20.9). לבורר מצבי הנהיגה החדש מספר מצבי שטח (שביל, אחיזה נמוכה, שלג וחול) המתאימים את המערכות השונות (מנוע, תיבת הילוכים, בקרת משיכה ויציבות) לתוואי הנבחר.
פורד אקספלורר