מרצדס AMG GT4 - זינוק ב-3.2 שניות ל-100, 1.7 מיליון שקל
מרצדס מתחילה לשווק אצלנו ביצועי-על לכל המשפחה. תג המחיר מפחיד, הביצועים לא מביישים גם אקזוטיקה קיצונית
למרות שמה, ה-AMG GT4 אינה מבוססת על פלטפורמת מכונית הספורט GT, אלא דווקא על ה-CLS העדכנית והפחות קיצונית. היא תוצע עם מנועים דומים למשפחתית-קופה לרבות שישה צילינדרים טורבו-בנזין ומערכת חשמל 48V (היברידית קלה) המוכרת של היצרנית. ההספק המרבי עומד על 367 כ"ס ב-GT43, או 435 כ"ס ב-GT53, בשתיהן עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. למרות המראה האגרסיבי יותר והשיוך לחטיבת הספורט, הביצועים כמעט זהים לגרסאות CLS מקבילות עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 או 4.5 שניות, ו-270 או 285 קמ"ש בהתאמה.
אבל יש גם יחידת הנעה שנעדרת מה-CLS הנוכחית וכן ממוקמת בחרטום ה-AMG - מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו והספק מרבי של 639 כ"ס ב-GT63s. הכוח עובר באופן קבוע לכל הגלגלים דרך תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT עם מערכת מצמדים, במקום ממיר מומנט), עם אפשרות לניתוק הציר הקדמי במצב "דריפט".
היא גם מצוידת במיתלי אוויר כסטנדרט, דיסקים קדמיים גדולים יותר (390 לעומת 360 מ"מ) וצמיגים רחבים יותר (265/40 מלפנים ו-295/35 מאחור) על חישוקי "20 במקום "19 בדגמי הבסיס. ה-GT63s היא מכונית סופר-מהירה עם נתון זינוק רשמי מעמידה ל-100 קמ"ש של 3.2 שניות בלבד ומהירות מרבית של 315 קמ"ש. והיא גם מכונית ארבע הדלתות המהירה ביותר בנורבורגרינג - בינתיים לפחות - עם זמן הקפה של 7 דקות ו-25.4 שניות.
כלמוביל לא פרסמה עדיין מפרט אבזור מלא, פרט לציון מערכות בטיחות הכוללות בלימה אוטונומית עם תיקון היגוי למניעת תאונה, שמירה על נתיב עם סיוע במעבר נתיבים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.