שתף קטע נבחר

פרארי מציגה מפלצת היברידית עם 4 מנועים ו-1,000 כ"ס

המכונית הכי חזקה בהיסטוריה של היצרנית האקזוטיות מאיטליה משלבת שלושה מנועים חשמליים עם מנוע רגיל. מזנקת בקצב מטורף מעמידה ומגיעה ל-340 קמ"ש. יחידה אחת הוזמנה על-ידי לקוח ישראל

פרארי חושפת את ה-SF90 סטרדלה, המכונית החזקה והמהירה ביותר שיצאה משערי המפעל במראנלו, איטליה, ועלתה על כביש ציבורי. והיא לא עוד מכונית מהירה לאוסף, אלא שינוי אסטרטגי היסטורי של ממש עבור יצרנית המכוניות האקזוטיות המפורסמת בעולם. המכונית החדשה מחברת מנוע בנזין גדול וחזק לשלושה מנועים חשמליים, ותייצר 1,000 כ"ס. הביצועים יהיו פנטסטיים בהתאם. לדברי עמית איילון, מנכ"ל היבואנית אוטו איטליה, מכונית אחת מסוגה כבר הוזמנה על-ידי לקוח ישראלי.

 

 

שמה של ה-FS90 סטרדלה נגזר משם קבוצת המרוצים של היצרנית (סקודריה פרארי) וממספר השנים מאז היווסדה (1929). בשונה מקודמותיה הקיצוניות, לה פרארי ואנזו פרארי, היא לא תיוצר במהדורה מוגבלת. זאת כחלק משינוי שמוביל מנכ"ל היצרנית, לואיס קמילרי, במסגרתו יורחב היצע הדגמים במטרה להגדיל את המכירות.

פרארי SF90 סטרדלה ()

כמו בכל פרארי, גם כאן מוצבת יחידת מנוע סופר-חזקה (780 כ"ס), V8 מוגדש שמגיע מה-488 פיסטה עם שורת שינויים והתאמות, סעפת יניקה ופליטה חדשות, הזרקת דלק בלחץ גבוה יותר, גלגל תנופה קטן (וקל) יותר וראש מנוע שונה המגדיל גם במעט את הנפח מ-3.9 ליטר לכמעט 4.0 ליטר. תכנון המנוע החדש מאפשר להתקין את צמד מגדשי הטורבו נמוך, ובהתאם יונמך מרכז הכובד הכללי. בנוסף קיצצה פרארי במשקל מערכת הפליטה עם שימוש בסגסוגת קלה. אבל אלה ממש לא החדשות הגדולות.

 

פרארי SF90 סטרדלה ()

לצד מנוע הבנזין החזק מוסיפה פרארי לא פחות משלושה מנועים חשמליים שיאפשרו עד 25 ק"מ של נסיעה חשמלית ולא מזהמת. שניים מהם מלפנים ומניעים ישירות את הגלגלים הקדמיים, תוך שנוצרת מעין הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מלפנים. יש גם מנוע חשמלי נוסף בין מנוע הבנזין לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד חדשה המבטיחה העברות מהירות ב-30%. ההספק הכולל של המנועים החשמליים עומד על 220 כ"ס והם ניזונים ממצברי ליתיום-יון קטנים יחסים (7.9 קוט"ש) האחראים לתוספת של כ-270 ק"ג למשקל המכונית.

 

פרארי SF90 סטרדלה ()

ההספק המשולב אם כך עומד על 1,000 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות בלבד, נתון זהה למיאוץ בבוגאטי שירון החזקה יותר. את המיאוץ מעמידה ל-200 הקמ"ש היא תסיים תוך 6.7 שניות ובסופו של דבר תגיע ל-340 קמ"ש. יחידת ההנעה מציעה שלושה מצבים, "חשמלי מלא", "היברידי" המשלב בין המנועים אוטומטית בהתאם לעומס, "ביצועים" בהם מנוע הבנזין פועל כל הזמן, כדי לוודא גם שהמצברים טעונים למקסימום ו"קוואליפיי" (העפלה לשלב הבא, מירוץ) בו נסחטת יחידת ההנעה המורכבת למקסימום לפרק זמן קצר, למשל לצורך קביעת שיא הקפה במסלול המרוצים. לדברי היצרנית, על מסלול פיוראנו ה-SF90 מהירה אפילו מלה-פרארי (ב-0.7 שניות).

 

פרארי SF90 סטרדלה ()

ה-SF90 מבוססת על פלטפורמת חומרים מרוכבים חדשה לגמרי האחראית לקשיחותץ גבוהה בעשרות אחוזים ומשלבת בין אלומיניום לסיבי פחם ושומר את המשקל העצמי - למרות הסוללות הכבדות - על נתון נמוך יחסית של 1,570 ק"ג, 15 ק"ג פחות מהלה-פרארי. מערכת בלימה על-חוט משלבת בין מערכת אגירת אנרגיה לדיסקים עצומי מידות (360-398 מ"מ לפנים-אחור) מסיבי פחם. עצירה מלאה ממהירות של 100 קמ"ש מסתיימת תוך 29.5 מטרים, חצי מטר פחות מלה-פרארי.

 

פרארי SF90 סטרדלה ()

לדברי פרארי, למרכב יעילות אווירודינמית יוצאת דופן, בין היתר תודות לסוללת מסיטי אוויר מתקדמים. כוח ההצמדה אכן עצום וגבוה ב-30 ק"ג מלה-פרארי, עם 390 ק"ג של כוח הצמדה במהירות של 250 קמ"ש. כונסי אוויר מסיביים אחראים לצינון יחידת ההנעה והבלמים. ההגה כולל את מרבית מתגי השליטה הנדרשים לשליטה על ניהול המנוע ומערכות אחרות, יש לוח מחוונים דיגטאלי ("16) עם תצוגת נתונים משתנה ומסך נוסף בקונסולה המרכזית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים