יש לכם סובארו פורסטר או XV חדשים? אין לכם וו גרירה
שני דגמי פנאי פופולאריים מתוצרת סובארו, החביבים במיוחד על מכורים לפעילות אתגרית, איבדו את הרישוי להתקנת וו גרירה. מדוע בעצם?
ברכבי הפנאי העדכניים של סובארו מדגמי פורסטר ו-XV לא ניתן להתקין וו גרירה. כך דיווחו ל-ynet מספר קוראים מופתעים שרכשו את רכבי הפנאי הפופולאריים עמם נהגו בעבר לגרור או השתמשו בוו הגרירה לצורך התקנת מנשא אופניים. יש לציין כי בדגמים אלה המשווקים בארה"ב ובאירופה, ניתן להתקין וו גרירה מקורי של סובארו אותו מציעה היצרנית כציוד אופציונלי מטעמה.
בעוד שבעבר רק מעטים התקינו וו גרירה ועשו זאת בעיקר לצרכי עבודה, כיום הפך האביזר לנפוץ פי כמה. החל מפעילות פנאי הכוללת גרירת עגלה נושאת טרקטורון, SBS (טרקטורון רב-מושבי) או אופנוע ים, דרך גרירת קראוונים וכלה במנשא לאופניים המותקן בנוחות עליו.
וברכבי הפנאי של סובארו באופן מיוחד, שכן בדגמי ההנעה הכפולה-קבועה ניתן לרדת מעט לשטח מבלי להזיק לרכב או לחזור לאחור בלית ברירה, וזו מסייעת בעיקר בתנאים בהם מוגדל העומס על אחד הצירים. יש עם זאת להדגיש כי אין מדובר באיסור גורף של היצרנית כמו במקרה של דגמי מכוניות קטנות במיוחד (פיאט 500 למשל) או ספורטיביות-קיצוניות (כמו הונדה סיוויק טייפ R), שם התקנת וו שכזה ושימוש בו, עלולים להזיק לרכב או לפחות לפגוע ביכולותיו הבסיסיות. הפורסטר וה-XV נהנו עד עתה מהיכולת הזו, אך במפתיע - לא עוד.
ומה בכל זאת קורה בעולם? מקרה ה-XV מוזר מעט, שכן גרסאות ראשונות מהדור הנוכחי שווקו כאן בתקינה אירופאית עם כושר גרירה של עד 1.4 טון. השינוי קרה בעת המעבר לשיווק גרסת "קרוסטרק" בעלת התקינה האמריקאית, והיא כנראה זו שהובילה לביטול האפשרות. הפורסטר החדש אמנם לא משווק עדיין באירופה, אך גרסה אוסטרלית הזהה לזו שמוצעת כאן, מורשית לגרור על-פי נתוני היצרן 1.5 טון. בשני המקרים מציעות הסוכנויות של סובארו ברחבי העולם אפשרות לרכישת וו גרירה מקורי כפריט בתוספת תשלום.
מקבוצת סמל"ת, יבואנית סובארו, נמסר כי "הדגמים הללו משווקים כרגע ללא אפשרות לוו גרירה מכיוון שהיצרן טרם ביצע להם תקינה לוו גרירה. אנו פועלים במרץ בעניין". עוד נמסר כי "בארה"ב אין דרישה להצהרה ולבדיקה של היצרן להתקנת וו גרירה לרכבים במשקלים הנ"ל. ב-xv בגרסאות 1.6 ליטר (בעלות התקן האירופאי, ה.פ) נמכרים הווים כרגיל".