שוק הרכב: 184 אלף מכוניות חדשות מתחילת השנה
מרבית מותגי הרכב רושמים השנה ירידות אך מספר המכוניות החדשות שעלו מתחילת השנה על הכביש נמוך באחוזים בודדים בלבד לעומת אשתקד. המזנקת הגדולה בין שלוש הגדולות: טויוטה עם הקורולה ההיברידית
לצי הרכב הישראלי נוספו במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה 181,075 מכוניות חדשות, ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בראש טבלת המותגים ממוקמת יונדאי עם מעט יותר מ-30 אלף מכוניות חדשות מתחילת השנה, כמה מאות מכוניות יותר מאשתקד. טויוטה שבמקום השני מציגה לעומת זאת שיפור ניכר תודות לתחילת שיווק הקורולה ההיברידית, עם כמעט 25 אלף מכוניות חדשות השנה לעומת כ-19 אלף בשבעת החודשים הראשונים של 2018. קיה שבמקום השלישי מציגה ירידה של מספר אחוזים ומכרה עד עתה 23 אלף מכוניות חדשות, לעומת כ-24.5 אלף בין ינואר ליולי אשתקד.
במקום הרביעי מתחילת השנה ממוקמת סקודה עם ירידה מ-14 לכ-13 אלף מכוניות חדשות לפני משתפרת נוספת - מיצובישי שמכרה מתחילת השנה הנוכחית כ-11 אלף מכוניות חדשות, לעומת כ-9,379 אשתקד. סוזוקי שבמקום השישי (כ-8,400) מציגה ירידה קלה, בזמן שמאזדה בשביעי (8,360) יורדת ב-16% לעומת אשתקד. ניסאן במקום השמיני צוללת עם 25% פחות מכוניות חדשות השנה (7,737) לעומת תוצאותיה אשתקד (10,370), לפני רנו במקום התשיעי שירדה ב-14% וסיאט בעשירי עם ירידה של כ-10%.
בשוק היוקרה, עניינים (ירידות) כרגיל, בעיקר בצמרת. אודי מכרה כ-15% פחות מכוניות מאשתקד, בזמן שמרצדס וב.מ.וו רושמות ירידה של כ-19%. וולוו ולקסוס הציגו עליות נאות של כ-10% כל אחת. מותגים נוספים שמציגים השנה נתונים שונים מהותית מאשתקד: פיאט, אופל ואינפיניטי עם קריסה של כ-50% במכירות עד עתה, פולקסווגן, פורד וקדילאק עם ירידה חדה של כ-30% עד 40%.
תוצאות טובות הרבה יותר מציגים המותגים ג'יפ ולנד רובר עם עליה של כ-40%, DS עם שיפור של כ-60% וזינוק סופר-מרשים של MG - לא פחות מ-787 מכוניות חדשות מתחילת השנה המייצגות זינוק של יותר מ-200% לעומת התקופה המקבילה ב-2018.
רשימת המותגים הנמכרים ביותר שבעה חודשים 2019:
1. יונדאי – 30,285
2. טויוטה – 24,879
3. קיה – 23,004
4. סקודה – 13,323
5. מיצובישי – 11,086
6. סוזוקי 8,425
7. מאזדה – 8,360
8. ניסאן – 7,737
9. רנו – 6,522
10. סיאט 5,284