שתף קטע נבחר

מרצדס GLE קופה: דור שני נחשף

מרצדס משיקה את הדור החדש לרכב הפנאי-קופה הגדול, כולל גרסת AMG ספורטיבית. יגיע אלינו באביב 2020

ימים ספורים לאחר שמרצדס GLE העדכני נחת בישראל, חושפת היצרנית את גרסת הקופה של רכב הפנאי הגדול. ה-GLE קופה יוצג לציבור בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש הבא, וינחת בישראל ברבעון השני של 2020, במקביל להשקתו העולמית.

 

 

הדור השני יהיה ארוך מקודמו בכמעט 4 ס"מ (494 ס"מ) ורחב ממנו בס"מ (201 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ בהשוואה לדור היוצא (קצר ב-6 ס"מ מ-GLE "רגיל"). כמקובל בדגמי הקופה של מרצדס, גם כאן עושה היצרנית שימוש בסבכה קדמית ייחודית. השמשה הקדמית משתפלת באופן מתון מבעבר ומסייעת בכך - לדברי מרצדס - לשיפור של 9% ביעילות האווירודינאמית.

 

מרצדס GLE קופה ()

מאחור הדגישה מרצדס את קו המותניים שרירי שמתחיל בדלתות האחוריות ומסתיים בקצה יחידות התאורה. לטובת חיזוק התדמית הספורטיבית יש גם מסיט אוויר מצופה כרום בתחתית, צמד פתחי מפלט וספוילר קטן על דלת תא המטען.

 

מרצדס GLE קופה ()

בפנים אין הפתעות, עם סביבת הנהג העדכנית של דגמי מרצדס הכוללת צמד מסכי מידע בגודל "12.3. יש כמובן דיפוני עור על הדשבורד ובדלתות ומושבי ספורט כסטנדרט. כמו ב-GLE הרגיל, גם גרסת הקופה קורצת לעולמות השטח עם קונסולה מרכזית גבוהה שעליה ידיות אחיזה מאסיביות.

 

מרצדס GLE קופה ()

בהתחשב בצמיחה הברורה במידות, במרצדס טוענים כי ה-GLE קופה החדש יהיה מרווח משמעותית מקודמו עם מקום לחמישה מבוגרים. מלבד גידול בבסיס גלגלים שמסייע באופן מובן למרחב המחייה של הנוסעים מאחור, גם מפתח הכניסה למושבים האחוריים הוארך ב-3.5 ס"מ.

 

מרצדס GLE קופה ()

נפח תא המטען עומד על 655 ליטרים בדומה לדור היוצא, אך בקיפול מושבים מגיע הנפח עד ל-1790 ליטרים - גידול של 70 ליטרים. במרצדס מודים כי רף ההעמסה גבוה יחסית בשל תצורת הקופה, אך מציינים כי הנתון נמוך ב-6 ס"מ ביחס לדור היוצא. מתלי האוויר מאפשרים להנמיך את הרכב בלחיצת כפתור ב-5 ס"מ נוספים.

 

מרצדס GLE קופה ()

ה-GLE קופה יוצע בשלב הראשון עם צמד מנועי דיזל בנפח 3.0 ליטרים. גרסת ה-350d עם 272 כ"ס ו-61.2 קג"מ, בעוד ה-400d מעלה את ההספק ל-330 כ"ס ואת המומנט ל-71.4 קג"מ. לשתי הגרסאות תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה המאפשרת להעביר עד 100% מהכוח לכל אחד מהסרנים.

 

מרצדס GLE קופה ()

מתלי אוויר מתכווננים יוצעו כאופציה ולצידם יוצעו מתלי אוויר מתקדמים יותר בשם E-Active body control, המצוידים במצלמות הסורקות את פני הדרך ומכיילים את מידת הקשיחות בהתאם לפני הכביש. בנוסף מציעים המתלים יכולת להרמת חלקו החיצוני של הרכב בפניה לשם צמצום רכינת המרכב - פיתוח ייחודי היצרנית אותו פגשנו לראשונה בהשקת ה-GLE הנוכחי.

 

גרסת ה-53AMG הספורטיבית תצויד במנוע בנזין בנפח 3.0 ליטרים, עם 6 צילינדרים בטור והגדשה על-ידי טורבו מסורתי ויחידה חשמלית הניזונה ממערכת חשמל נפרדת במתח של 48V. גרסה זו מייצרת 435 כ"ס ו-53 קג"מ, עם אפשרות לגדישת-יתר נקודתית המוסיפה 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש: 5.3 שניות בדרך למהירות מירבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. גרסה זו שונה מעט מבחינת מראה ותציע רביעיית פתחי מפלט עם בלמים מוגדלים - 400 מ"מ מלפנים, 345 מאחור.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים