שתף קטע נבחר
 

טויוטה יאריס החדשה נחשפת: אצלנו בשנה הבאה

טויוטה חושפת דור רביעי למכונית הסופר-מיני הוותיקה. עם מנוע היברידי, הבטחה לחסכון ניכר בדלק ותכניות שיווק מקומיות ל-2020

שבע שנים לאחר השקתה של היאריס הנוכחית ושבועות ספורים לאחר שחשפה פרטים ראשונים אודותיה, מציגה טויוטה את הדור הרביעי של מכונית הסופר-מיני הפופולארית. בין החידושים: עיצוב עדכני, הבטחה לשיפור משמעותי בהתנהגות, יחידת הנעה היברידית חדשה ושאיפה להיות המכונית הבטוחה בעולם מסוגה. לישראל היא צפויה להגיע במחצית השניה של 2020.

 

טויוטה

טויוטה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הפתעה: טויוטה מציגה את היאריס הבאה, חלקית

 

תמונות היאריס החדשה מציגות מראה דינאמי יותר מהדגם הנוכחי. בחרטום יש סבכה קדמית גדולה יותר, יחידות תאורה צרות ומתוחות לאחור וקורה A שהוסטה לכיוון האחוריים, עם שיפוע מתון מבעבר. מאחור בולטות יחידות תאורה גדולות וחדשות המשתלבות בכנף אחורית.

 

טויוטה יאריס ()

הסופר-מיני אמנם קצרה בחצי ס"מ מקודמתה, אך בסיס הגלגלים שלה גדל ב-5 ס"מ ובמידה זהה גם רוחבה, במטרה לשפר את היכולת הדינמית לצד הגדלת מרחב הפנים בעיקר עבור הנוסעים מאחור. במטרה להוריד את מרכז הכובד, היאריס החדשה נמוכה בארבעה ס"מ אם כי לטענת טויוטה, מרווח הראש לא נפגע כתוצאה מכך עקב הנמכת תנוחת הישיבה בספסל האחורי - עובדה שתסייע אף היא ליכולת הדינמית.

 

טויוטה יאריס ()

היאריס החדשה מבוססת על גרסה מוקטנת של פלטפורמת TNGA המוצגת לראשונה תחת הכינוי GA-B (בקורולה היא מכונה GA-C, ב-C-HR ובראב 4 והקאמרי היא GA-K). טויוטה טוענת כי הדגש הוא על קשיחות מבנית גבוהה ומשקל עצמי נמוך הצפויים להשפיע חיובית על כל מאפייני המכונית לרבות צריכת הדלק. הנהג למשל הוסט בשישה ס"מ לאחור לטובת חלוקת משקל נאותה.

 

טויוטה יאריס ()

מתחת למכסה המנוע מוצבת יחידה היברידית חדשה בעלת שלושה צילינדרים בלבד, הזהה מבחינה טכנולוגית למנוע ה-2.0 ליטרים ההיברידי של הקורולה וה-2.5 ליטרים של הראב 4. מנוע ה-1.5 במחזור אטקינסון אמור לאפשר שיפור של 15% בביצועים ו-20% בתצרוכת הדלק לעומת היאריס ההיברידית היוצאת.

 

טויוטה לא מפרסמת עדיין נתונים רשמיים, ולא עושזה כך גם לגבי מנועי הבנזין הרגילים בנפח 1.0 ו-1.5 ליטר שגם איתם תשווק המכונית, אך ניתן לצפות להספק מרבי של כ-115 כ"ס וצריכת דלק משולבת של כ-32 ק"מ לליטר. בנהיגה עירונית, כך טויוטה, תהיה היאריס מסוגלת לנוע במשך 80% מהזמן בכוח החשמל בלבד.

 

טויוטה יאריס ()

גם בתא הנוסעים עברה היאריס שדרוג והיא נראית טוב מבעבר. טויוטה מבטיחה כי איכות החומרים גבוהה מבעבר וכי נוספו לקונסולה הקדמית חיזוקים כדי למנוע עד כמה שניתן רעשים ורעידות ממנה. מלבד מסך מולטימדיה מרכזי, המידע לנהג יוצג גם על-גבי צג דיגיטלי במרכז לוח המחוונים ותצוגה עילית בגודל "10. רשימת האבזור האופציונלי כוללת פריטים כמו משטח טעינה אלחוטית, חימום למושבים ולגלגל ההגה, גג שמש פנוראמי, בלם יד חשמלי ועוד.

 

בתחום הבטיחות תציע היאריס בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה. בנוסף תוצע "כרית אוויר מרכזית" להגנה מפני פגיעות צד - בטויוטה לא מרחיבים בשלב זה, אך מבטיחים לפרסם מידע נוסף בהמשך.

 

כמו קודמתה, גם היאריס החדשה תיוצר במפעלי טויוטה שבצרפת. במפעל המקומי הושקעו למעלה מ-300 מיליון אירו במהלך ההסבה לייצור על בסיס פלטפורמת ה-GA-B, אשר תשרת בעתיד גם רכב פנאי קטן שיתבסס על היאריס.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים