"הנחיית משרד הבריאות היתה חד-משמעית, ולאור כך ראינו לנכון לשים את האינטרס הכלכלי בצד, פרט לשמירת הבריאות של העובדים והלקוחות. כולנו תקווה שהמצב ישתפר במהרה ונחזור לשגרת היומיום". כך אומר היום (ה') בכיר בשוק הרכב הישראלי ל-ynet, בעקבות סגירת אולמות התצוגה של ארבעה מהיבואנים החשובים בשוק הרכב המקומי.
1 צפייה בגלריה
כלמוביל - סוגרת אולמות תצוגה
כלמוביל - סוגרת אולמות תצוגה
כלמוביל - סוגרת אולמות תצוגה
(נועם ריין icar)
כמו בקרב יצרניות הרכב שהודיעו במהלך השבוע, האחת אחר השנייה, על סגירת פסי הייצור, כך יש לשער כי גם יבואני הרכב המקומיים יקבלו החלטה גורפת על סגירת אולמות התצוגה. יש להזכיר בהקשר זה כי כי עולם הספורט המוטורי הושבת כמעט לחלוטין ואירועי רכב מקומיים דוגמת תערוכת אוטומוטור נדחו במספר חודשים
ראשונות להודיע על סגירה הן כלמוביל המשווקת את מותגי המכוניות הפרטיות של יונדאי, מיצובישי ומרצדס וכלים מסחריים רבים, צ'מפיון מוטורס המשווקת את סקודה, פולקסווגן סיאט ואודי בנוסף למותגי מסחריות, יוניון מוטורס המייבאת את טויוטה, לקסוס ו-GAC הסינית-חשמלית החדשה, ודלק מוטורס המשווקת כאן את מאזדה, פורד, ב.מ.וו (מכוניות ואופנועים) ומיני.
בכל המקרים מבהירות היבואניות כי ישאירו צוותים מצומצמים באולמות התצוגה לטובת מסירת כלי רכב חדשים שהוזמנו זה מכבר וכן לטובת טיפול טלפוני בלקוחות ועדכון בסטטוס הזמנת מכוניות חדשות. עם זאת, מוסכי הרשת של היבואניות יישארו פתוחים מתוקף היותם "מפעלים חיוניים" לשעת חירום, אם כי גם שם יופעלו צוותים מצומצמים.
פנייה ליבואניות נוספות העלתה כי בחלקן ממשיכים העסקים (בינתיים לפחות) כרגיל. כך במקרה של קרסו מוטורס (רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי), מכשירי תנועה (סוזוקי), UMI (שברולט, קדילאק, GMC, UTI), לובינסקי (פיז'ו, סיטרואן MG, ק.ט.מ) וטלקאר (קיה, סאנגיונג). כולן הודיעו כי ימשיכו להפעיל את מערך המכירות כרגיל.
הכותב חבר מערכת iCar
פורסם לראשונה: 12:55, 19.03.20