השינויים העיצוביים דומים לאלה שעברה לאחרונה ה-E קלאס הרגילה, המשמעותי שבהם הוא סבכת פסים 'פאנאמריקנה' בחרטום, לצד פתחי איוורור ומסיטי אוויר בפגוש הקדמי שעוצבו מחדש לטובת הפחתת עילוי. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע ("12.25) לעומת מסך תצוגה רגיל בדגם היוצא ואת החוגה מחליף משטח מגע. גם גלגל ההגה שונה, עם בורר המאפשר מעבר מהיר למצב הנהיגה הנבחר.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי – V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר בשתי רמות הספק - 571 כ"ס או 612 כ"ס בגרסת S, שניהם עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) והנעה כפולה-קבועה. הביצועים נותרו ללא שינוי: 0 ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ברגילה ו-3.4 שניות ב-S, ועשירית שניה נוספת במקרה של גרסאות הסטיישן. המהירות המרבית עומדת על 250 מוגבלים אלקטרונית או 300 קמ"ש ב-S המשוחררת ממנה.
מרצדס מציינת כי מערכת מיתלי האוויר כוילה מחדש, בעיקר על מנת לשפר את נוחות הנסיעה. מצב דריפט המאפשר ניתוק הכוח מהציר הקדמי לטובת הנעה אחורית טהורה, שהוצע עד כה רק בגרסת S, יוצע כעת גם בגרסה הרגילה כאופציה בתוספת תשלום.