834 כלי רכב כול-חשמליים עלו על כבישי ישראל במחצית הראשונה של 2020, עליה חדה לעומת 2019 בה נמסרו במהלך כל השנה 607 מכוניות עם סוללה בלבד. כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב שפורסם השבוע. בכך מגיע נתח השוק של כלי הרכב החשמליים ל-0.7% מסך המכוניות החדשות שנמכרו בארץ עד סוף חודש יוני, לעומת 0.2% בלבד בשנה שעברה.
גם דגמים היברידיים-נטענים, עם אפשרות להטענת הסוללה באמצעות כבל חשמלי, נהנו מעליה בפופולאריות: 2,023 כלי רכב שכאלה נמסרו בישראל במחצית הראשונה של 2020, עם נתח שוק של 1.7% מסך כלי הרכב שנמכרו, לעומת 1.2% בלבד בשנה שעברה. יש לזכור כי לכמות זו נוספים כ-400 כלי רכב עם מנוע היברידי-נטען שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל.
מי בעשרת הכי נמכרים
הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל הוא MG ZS EV, גרסה חשמלית לרכב הפנאי הסיני שנמכרה אף יותר (372 יחידות) מגרסה-אחות עם מנוע בנזין, בין היתר מכיוון שהיא גם מצוידת באופן נדיב הרבה יותר, לרבות מערכות בטיחות מתקדמות שקיימות רק בחשמלי.
במקום השני נמצא רכב הפנאי היוקרתי אודי e-tron עם 242 מכוניות חדשות שעלו על הכביש השנה. עם זאת ראוי להזכיר כי קרוב ל-80% מהמכוניות מדגם זה שנמסרו השנה עלו על הכביש כבר בחודש ינואר עם פתיחת השיווק, כך שמרבית הלקוחות רכשו אותו למעשה עוד ב-2019, לפני עליית המס שייקרה את מחירו בכ-130 אלף שקלים. רכב הפנאי הסיני מתוצאת GAC נמכר ב-55 יחידות, בעוד שיגואר i-pace נמכר ב-48 יחידות, אחת יותר מרנו זואי.
מניסאן ליף נמכרו 39 מכוניות ומיונדאי איוניק רק 20. תשע מיני קופר ואחת מפיז'ו 2008 וניסאן NV200 כל אחת, משלימות את סך המכירות.
בין הדגמים ההיברידיים-נטענים בולט מיצובישי אאוטלנדר PHEV עם 365 יחידות בחצי שנה. וולוו מסרה 226 מדגם XC60 ומרצדס הסתפקה ב-174 יחידות של C קלאס. ב.מ.וו מכרה 159 מכוניות מסדרה 3 היברידית-נטענת בזמן שוולוו S60 היברידית נטענת נמכרה ב-153 יחידות. 140 יחידות של ריינג' רובר, 137 ממרצדס E קלאס, 98 ב.מ.וו X5, הקדימו את ב.מ.וו סדרה 5 (84 יחידות) ו-77 יחידות של וולוו XC90.
הכותב חבר מערכת icar