בקצרה:
  • קיה ספורטאז' הבא יבוסס על יונדאי טוסון החדש
  • צפוי להציע מנועים היברידיים כבר בתחילה
  • השקה בשבועות הקרובים, יגיע ארצה ב-2022
האלמנט החמישי: זהו דור חמישי בשושלת רכב הפנאי הקומפקטי של קיה, שהיה בתחילת דרכו רכב כביש שטח קטן ומשובח, והפך עשור לאחר מכן בדור השני לרכב פנאי, אח כמעט-תאום ליונדאי טוסון. מאז הפך הספורטאז' לאחד מהדגמים הפופולריים בשוק הרכב המקומי, והיה ראשון - ויחיד בינתיים - מקטגוריית רכבי פנאי לזכות בתואר הנמכר ביותר בשוק הרכב המקומי.
קיה מפרסמת בינתיים רק תמונות מרכב חלקיות החושפות מראה מודרני ודינמי מקודמו, בדומה למהפך הויזואלי שעבר הטוסון. היצרנית מציינת כי תציע עבור השוק האירופאי גרסה ייעודית שתיחשף בספטמבר, אבל לא ציינה האם הבידול יהיה מבחינה מכאנית או עיצובית.
מה אנחנו יודעים: הדגם החדש יתבסס בכבדות על יונדאי טוסון העדכני שכבר משווק כאן, והמשמעות היא גידול קל בממדים החיצוניים ותכנון מחדש של תא הנוסעים, עם יותר מרחב פנים ליושבים מאחור. סביבת הנהג נחשפה חלקית ובה נראה מסך ענק המשמש לוח מחוונים ומסך מגע, עם מעט מתגים.
היצע המנועים יהיה דומה לאח הקוריאני, לרבות בנזין אטמוספרי (2.0 ליטר, 155 כ"ס) ומוגדש (1.6 ליטר, 180 כ"ס). יש להניח כי כבר עם השקתו - ובניגוד לטוסון - יוצעו גם גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות על בסיס המנוע המוגדש, שיאפשרו עד כ-50 ק"מ נקיים מזיהום.
ספורטאז' היוצא היה דגם ראשון בליבת שוק הרכב המקומי שצויד במערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות, שהפכו שנים לאחר מכן לציוד תקני בכל דגם חדש שמושק. הדור הבא צפוי לשדרג את ההיצע עם בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור, שמירה על נתיב (תיקון בעבר), התרעת שטח מת אקטיבית (כולל פתיחת דלת כשהטח לא פנוי) ושכחת ילדים.
4 צפייה בגלריה
קיה סורנטו ספורטאז'
קיה סורנטו ספורטאז'
ארבע דורות של קיה ספורטאז'
מה אנחנו חושבים: מ(חלקי) התמונות שפורסמו נראה כי הספורטאז' החדש יביא לשדרוג משמעותי בעיצוב החיצוני ובסביבת הנהג. גם משאר הבחינות הוא צפוי להשתפר, לרבות מרחב המחיה, איכויות הנסיעה והיצע מערכות הבטיחות. אם המחיר לא ינתר מעלה, יש להניח שהוא ימשיך להיות אחד הדגמים הפופולאריים בשוק, כשהוא נשען על התדמית המצוינת של הדור הקודם. יבואנית המותג לארץ הייתה שמחה ודאי להנחית אותו אצלנו כמה שיותר מוקדם, אך נראה שהחלטות מלמעלה הותירו את השוק כחצי שנה בידי המתחרה הגדול ביותר והאח לקונצרן, יונדאי טוסון.