יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, חתמה על הסכם זיכיון יבוא עם ענקית הרכב הסיני ג'ילי ותתחיל לשווק את דגמיה בעוד כשנתיים. עבור היבואנית המקומית יהיה זה מותג סיני שני שתשווק כאן, בנוסף ל-GAC שהושקה בישראל בתחילת השנה. ביוניון לא מפרטים אילו דגמים ישווקו, והאם יהיו בתקינה אירופאית או על בסיס תקינה מוגבלת, בדומה לדרך בה היא משווקת את GAC כיום.
1 צפייה בגלריה
תערוכת גוואנגז'ו
תערוכת גוואנגז'ו
(צילום: ניר בן זקן)
שווה להזכיר כי שיווק דגמי GAC התקשה להתרומם השנה. רק 140 מכוניות הצליחה היבואנית למכור כולם מהדגם הבודד אותו היא משווקת, ה-GE3. זאת בהשוואה לכמעט 700 יחידות מהמתחרה הישיר, ה-MG ZS EV. משבר הקורונה מצד אחד והיצע דל הכולל דגם בודד ומיושן באולם התצוגה, נטול מערכות בטיחות כמקובל כיום וללא טעינה מהירה המגבילה את השימושיות, לא סייעו לה.
ג'ילי שבסיס בעיר האנגג'ואו, שבמזרח סין, נכנסה לתעשיית הרכב ב-1997 והיא כיום בעלת השליטה במותגים אירופאים כמו וולוו, לוטוס, חברת המוניות הלונדוניות וגם מותג Lynk&Co הצעיר יחסית העושה שימוש בפלטפורמות ומנועים של וולוו ומיועד לשוק האירופאי. בסך הכל אחראי הקונצרן הסיני על ייצור של יותר מ-1.5 מיליון רכבים בשנים האחרונות, מה שמציב אותה כשניה מבין הענקיות הסיניות, עם כמחצית מכמות המכירות של SAIC.
הקונצרן הסיני מעסיק כ-50 אלף עובדים ובראשותו 12 פסי ייצור. לג'ילי חמישה מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם שניים מהם בסין (האנגג'ואו ונינגבו) ושלושה באירופה (בגטבורג בשבדיה, קובנטרי באנגליה ופרנקפורט בגרמניה), וגם מרכזי עיצוב בשנחאי, גטבורג, ברצלונה, קליפורניה וקובנטרי.