בקצרה:
  • במקום V8 או V12 בוחרת פרארי ב-V6 עם סיוע חשמלי
  • זה עדיין מאפשר זינוק ל-100 ב-2.9 שניות ויציאה שקטה מהחניה
  • תנחת כאן ברבעון השני של 2022, עם תג המחיר של 2.35 מיליון שקל
V6 ראשון אחרי כמעט 5 עשורים: מאז 1974 (בדינו) לא ייצרה פרארי מנוע V6, אבל היא כן עושה זאת ב-296GTB החדשה. גם הנפח צנוע, 3.0 ליטר בלבד, אבל צמד מגדשי טורבו מאפשרים לו לשחרר 663 כ"ס ולמרות ההגדשה, מנתק ההצתה נמצא ב-8,500 סל"ד מאוד גבוהים. פרארי גם מבטיחה פס קול מצמרר כמקובל, דומה ל-V12 האטמוספריים שלה.
אבל זה לא מסתיים כאן. ה-296 תהיה מכונית שלישית של פרארי עם סיוע חשמלי, אחרי לה פרארי ו-SF90. המנוע החשמלי מפיק 167 כ"ס, ממוקם בין מנוע הבנזין לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד ומסייע לשדרג את ההספק המרבי ל-830 כ"ס שמגיעים רק לגלגלים האחוריים. הביצועים: 2.9 שניות ל-100, 7.3 שניות ל-200, מהירות מרבית של 330 קמ"ש. מצברי 7.45 קוט"ש מאפשרים באופן רשמי טווח נסיעה חשמלי-חרישי-נקי של 25 ק"מ. מספיק כדי שלא להעיר את השכנים בבוקר.
מה עוד צריך לדעת עליה: ה-296 תהיה מכונית ספורט סדרתית ראשונה למותג עם מסיט אוויר אקטיבי הנפתח ונסגר בחלקה האחורי על פי צורך, ואשר מסוגל לייצר כוח הצמדה של 360 ק"ג במהירות 250 קמ"ש. פרארי מתגאה גם בכך שלמרות תוספת הסוללות והמנוע החשמלי, ה-296 כבדה רק ב-35 ק"ג מה-F8 אותה תחליף כשהייצור יופסק בסוף השנה הבאה. אגב, המנוע הקטן יותר מאפשר בסיס גלגלים קצר ב-5 ס"מ (260 ס"מ) שצפוי לשפר את מהירות ההיגוי והתגובה.
יש גם מערכת ניהול שלדה דינמית מתקדמת ו-ABS שפותחה ייעודית למכונית. פרארי מציינת כי זמן ההקפה של המכונית סביב מסלול פיוארנו המפורסם עומד על דקה ו-21 שניות, שניה וחצי פחות מה-F8.
מה אנחנו חושבים: עם ה-296 GTB, כמו ה-SF90 שקדמה לה, פרארי כך נראה בדרך להיכנע סופית לתקנות זיהום האוויר ומכירה סופית ביתרונות ההנעה החשמלית. על הדרך היא גם מייצרת מכונית קומפקטית יותר שעשויה להציע יכולת דינמית משופרת. ואלה חדשות טובות, למרות כאב הלב. כי V12, אתם יודעים.