בקצרה:
- ספינת הדגל של ג'נסיס תשווק כאן רק הזמנה מיוחדת
- עם מנוע V8 וכל תוספת שתוכלו להעלות בדעתכם
- המחיר נמוך משמעותית מהגרמניות ועדיין גבוה מאוד
לא כל כך חדשה: ה-G90 היא ספינת הדגל של ג'נסיס בצפון אמריקה והמכונית הוותיקה ביותר בהיצע. עד כדי כך ותיקה שבעוד כשנה היא אמורה לזכות במחליפה, שכן היא תהיה כבר בת שבע, עם מתיחת פנים באמצע (2018). וימים ספורים לאחר השקת מקומית למותג מודיעה ג'נסיס כי תמכור אותה כאן, אם כי רק בהזמנה מיוחדת.
ה-G90 תשווק כאן רק עם במנוע V8 (לא מוגדש) בנפח 5.0 ליטר (425 כ"ס) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. משקל עצמי של לא פחות מ-2.3 טון (כ-300 ק"ג יותר מאודי A8 למשל) מאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות בלבד, 0.7 שניות איטי יותר מהגרמניה עם מנוע חלש משמעותית (V6 עם 340 כ"ס).
ואם כבר משווים ל-A8, הקוריאנית ארוכה ב-3.5 ס"מ (520.5 ס"מ) גבוהה ב-2 ס"מ (149.5 ס"מ) וצרה ב-3 ס"מ (191.5 ס"מ), אבל יש לה בסיס גלגלים עצום (316 ס"מ, ארוך ב-16 ס"מ) שאמור לסייע לה להציע מרחב מחיה חסר תקדים מאחור.
כל תוספת אפשרית: רשימת האבזור התקנית של הגרסה "הישראלית" כוללת את כל התוספות האפשרויות, כולל בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, כיוון חשמלי עם חימום ואוורור לכל המושבים, צמד מסכי "9.2 מאחור, וילונות חשמליים, סגירה רכה לדלתות, שמשות כפולות, מצלמות היקפיות ועוד.
לפי ג'נסיס, החומרים בתא הנוסעים איכותיים במיוחד וכוללים גימורי עץ אמיתיים, ריפוד תקרה מאלקנטרה וריפודי עור נאפה. היכן תזהו את גילה? בלוח מחוונים אנלוגי ומערך מתלים הכולל קפיצי פלדה עם בולמי זעזועים אדפטביים, בשונה ממתחרות אירופיות עם מיתלי אוויר מתקדמים יותר.
אבזור הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה), שמירה על נתיב והתרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי, מקרינה את השטח המת בעת הפעלת איתות, וגם מתריעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: נכון שה-G90 מתומחרת באופן אטרקטיבי יחסית למתחרותיה הגרמניות, אבל באזורי מחיר שכאלה ספק אם תהיה מסוגלת להתמודד כשווה מול שוות. וזו כנראה גם הסיבה להחרגתה ושיווקה כאן רק בהזמנה מיוחדת ולא באופן שוטף. המצב בהחלט צפוי להשתנות כאשר יגיע דגם כל-חדש, לפחות אם עדיין ישמור על פער מחיר אטרקטיבי מספיק מול הגרמנים.