בקצרה:
  • מזראטי גיבלי, לראשונה עם מנוע צנוע ומערכת היברידית קלה
  • מבטיחה ביצועים של V6 עם צריכת דלק נמוכה משמעותית
  • המחיר: החל ב-550 אלף שקל, 40 אלף שקל פחות מה-V6
כמעט היברידית: גם היצרנית האיטלקית החליטה לכנות את המנוע החדש בגיבלי בשם "היברידי", וגם אצלה (כמו במקרה של סוזוקי סוויפט) זה עשוי להטעות את הציבור. שכן עם כל הכבוד לצרכים השיווקיים שם מילת הקסם "היברידית" אמורה למשוך לקוחות, בפועל מדובר במערכת היברידית-קלה שאינה מאפשרת לנוע בכוח חשמל בלבד. באירופה היא מחליפה את גרסת הדיזל שלא שווקה כאן, ומבטיחה ביצועים דומים למנוע בנזין V6 עם צריכת דלק נמוכה משמעותית.
למנוע הבנזין המוגדש נפח של 2.0 ליטר והוא מוכר מדגמי אלפא רומיאו. משודך לו מנוע חשמלי קטן במקום אלטרנטור המשמש לטעינת מצבר ולהנעה ומאריך את משך פעולת מערכת העצור-סע. נוסף גם מגדש חשמלי המזרים אוויר למנוע בסל"ד נמוך ומצמצם בכך את השהיית מגדש הטורבו.
הביצועים: ההספק עומד על 330 כ"ס, 20 כ"ס פחות ממנוע V6 הבסיסי בהיצע עד כה. ההנעה אחורית ויש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות בדרך ל-255 קמ"ש מרביים, 0.2 שניות יותר ו-12 קמ"ש פחות מה-V6. צריכת הדלק הרשמית טובה רק במעט, 11.7 ק"מ לליטר.
מבחינה עיצובית נבדלת הגרסה החדשה בגווני כחול "חשמלי" על הריפוד-דיפון והקאליפרים. רשימת האבזור זהה לגרסאות הרגילות, לרבות מסך מגע בגודל "10.1, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש, חישוקי "19 קלים ועם צג נתונים צנוע ("7) בלוח המחוונים לעומת דיגיטלי מלא כמקובל במתחרות העדכניות.
הגרסה הבכירה (610 אלף שקל) מוסיפה מערכת מצלמות היקפיות, חישוקי "20 ובולמי זעזועים אדפטיביים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית.
מה אנחנו חושבים עליה: הגיבלי היא ניסיון של מזראטי לייצר אלטרנטיבה לאודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. זה לא ממש הצליח לה והיום היא כבר בת שמונה, המכונית הוותיקה בקטגוריה. אלה לא חדשות מסעירות עבור המותג שממילא נאבק על מקומו. אם מזראטי מעוניינת להתמודד ברצינות מול יצרניות יוקרה, היא צריכה לעשות הרבה יותר מתוספת מנוע נקי יחסית לארסנל.