לקסוס חושפת IS מעודכנת, לאחר מתיחת פנים מקיפה שעברה - יותר משבע שנים מאז השקת הדור השלישי של הדגם. בשונה מהערכות ראשונות לפיהן מדובר בדגם חדש לחלוטין, בלקסוס בחרו בהמשך האבולוציה של הדגם הנוכחי אך בהבדל משמעותי. היצרנית הודיעה כי לא תשווק את ה-IS באירופה, ובינתיים גם לא יוצעו בה מנועים היברידיים, הנתפסים כיום באלטרנטיבה מחויבת המציאות לכל דגם חדש. בהתאם להצהרת לקסוס, גם הגעתה ארצה מוטלת בספק ותלויה ברצונה של יוניון מוטורס לייבאה מארה"ב בתקינה אמריקאית.
מבחינת מראה עברה ה-IS שינויים קלים בדרך כלל, למעט בחזית עם סבכת 'שעון חול' ענקית ויחידות תאורה צרות. מידות המכונית העדכנית מציגות צמיחה קלה, עם עוד 3 ס"מ לאורך ולרוחב (470.5 ו-184 ס"מ בהתאמה), חצי ס"מ בגובה (143.5 ס"מ) אך ללא שינוי בבסיס הגלגלים (280 ס"מ).
בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע - במקום תצוגה בלבד בדגם היוצא - והוא גדול יותר בגרסאות הבסיס ("8 לעומת "7) וזהה בגרסה בכירה ("10.3), עם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. עם זאת, היצרנית בחרה לשמר את משטח המגע (המיושן והשנוי במחלוקת) שממוקם מאחורי בורר ההילוכים, כמו-גם את סוללת המתגים שמוחלפת כיום בדרך כלל בתפעול דרך מסך מגע מרכזי.
לדברי לקסוס, למערכת הבטיחות יכולת זיהוי משופרת של זיהוי רוכבי אופניים והולכי רגל גם בתנאי תאורה ירודים. רשימת המערכות עצמה נותרה ללא שינוי וכוללת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התראת שטחים מתים ותאורה דינמית.
לקסוס תשווק את ה-IS עם מנועי בנזין, בינתיים ללא אופציה היברידית. יש מנוע בעל ארבעה צילינדרים מוגדשים בנפח 2.0 ליטר (241 כ"ס) לצד V6 בנפח 3.5 ליטר בשתי רמות הספק – 260 כ"ס או 311 כ"ס. השידוך הוא תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית, בעוד המנוע הגדול מוצע גם עם אופציה להנעה כפולה-קבועה עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
לקסוס טוענת כי ביצעה מספר שינויים במערכת המיתלים. למשל שימוש בזרועות A מאלומיניום, קפיצי סליל ומוטות מייצבים שתוכננו מחדש ומאפשרים הפחתת המשקל הבלתי מוקפץ בכ-20%. בנוסף היא תשווק גם עם חישוקי "19 של BBS, כל אחד מהם במשקל נמוך ב-1.8 ק"ג מהחישוקים המקוריים באותו גודל.